SOSYAL SORUMLULUKLARIMDAN ÖZEL SPORCULARIM

 

SOSYAL SORUMLULUKLARIM

Basketbol ile Kesişen Sosyal Sorumluklarım: Özel Sporcular

2010 yılından beridir Sosyal Sorumluluk kapsamında birlikte çalıştığım Özel Olimpiyatlar Türkiye ile bir basketbol projesinde yer almak keyifti. Özel Sporcularla çalışmak benim için büyük bir keyif olmakla basketbolun onlara kattıklarını görmek bana gurur vermektedir.

Özel Olimpiyatlar Türkiye Uluslararası Özel Olimpiyatlar organizasyonunun Türkiye'deki tek akredite kurumudur. Ulusal ve uluslararası uygulamalar yapmaktadır. Ben de Basketbol branşının teknik sorumluluğu gönüllü olarak sosyal sorumluluk çalışmalarını yürütmekteyim.

Toyota'nın desteğiyle 2023 Haziran'ında 3x3 Karma Basketbol takımıyla Dünya Yaz Oyunlarında boy göstereceğiz. Özel sporcularımın pek çok hikayeleri var. Onların hayatı basketbol kanalıyla başarmalarının hikayelerini biraz anlatmak istiyorum. Fakat öncesinde biraz olimpiyatlardan söz etmek istiyorum.

Olimpiyatlara katılmak her sporcunun hayalidir. Şimdi ise özel sporcularımla olimpiyatlara katılma hazırlığında bulunmak bizler için derece onur verici bir sorumluluktur. Sporcularımız Dünya Yaz Oyunlarından döndükleri zaman umarım bireysel gelişimlerinin üzerine birer tuğla koyarak rol model olmayı başarmış olacaklardır.

Arka plana itilen, şans verilmeyen, ötekileştirilen, yok sayılan özel sporcularım şimdi birer şampiyon olma yolundalar. Burada engelin aslında biz kendimiz olduğunu da vurgulamaya çalışacağım.

Özel Olimpiyatlar Türkiye, "oyun birlikte, hayat birlikte" sloganıyla ülkemizde özel sporcularımız ve partner sporcularımız bir arada olduğu sportif yarışmalar organize edilmektedir. 2023 Haziran ayında Berlin'deki Dünya Yaz Olimpiyatlarına 3x3 Karma Basketbol Takımımız tüm hızıyla çalışmalarını benim antrenörlüğümle yürütmektedir.

Bu konuyla ilgili gazeteci Ayşe Arman Özel Olimpiyatlar Türkiye 3x3 takımıyla bir söyleşi yaptı. Bizler için gurur verici olan söyleşinin linkini tıklayarak okuyabilirsiniz. 


Ayşe Arman ile Neler Konuştuk?

Pek çok ilgin hikayelerin anlatıldığı, özel sporcuların hayatı basketbol ile tanıştıktan sonra nasıl başardıklarından bazı noktaları buraya ben de not olarak almak istiyorum.

özel sporcum1

Cem Kaya

Oldukça problemli ve neredeyse hergün kavga eden çocuktan basketbol kaptanlığına yolculuk yaptı. Şimdi ise bir organizasyon şirketinde çalışmaktadır. Ona evde kal yapamazsın dediler. Basketbol ile tanıştıktan sonra yapabileceğini gördü.

Sonunda özel gereksinimi bireyler için gerçekten mükemmel bir rol model olmayı başardı.

"Hayatımda spor yokken arkadaşlarım tarafından dışlanan biriydim. Basketbol hayatıma girdikten sonra bir şeylerin yoluna girdiğini hissetmeye başladım. Arkadaşlarımın arasına girdim. Popüler bile oldum. Şimdi ayanaya bakınca başarmış bir Cem görüyorum. "

Takım kaptanı oldum bu ağır bir sorumluluk ama bana işimdeki başarıyı da öğreten bir şey oldu. Arkadaşlarımla bildiklerimi paylaşıyorum. Bana sorumluluk almayı öğreten 3 kişi var. Beni basketbol ile tanıştıran Ümit hocam, annem ve abim gibi sevdiğim Kerem İlgün" dedi.
özel sporcum2


özel sporcum3

Berke Kalaylı

Basketbol ile tanıştıktan sonra Berke çok şey başardı. Bunlardan Özel Sporcular Avrupa Basketbol Şampiyonasındaki sayı krallığı belki de kendisinin dönüm noktası oldu.

"Basketbola, beden eğitimi öğretmenim Ümit Yanar sayesinde tanıştım. Basketbolun bana katacaklarını anlattı. Sonunda haklı çıktı. Gerçekten ondan sonra bütün hayatım değişti. Neleri başarabileceğimi gördüm." dedi.



özel sporcum4

Akın Bayraklı

Basketbol antrenörü bir arkadaşım özel sporcu olarak Akın'ı bana yönlendirmesiyle tanıştım. Her gün başını belaya sokan Akın basketbol eğitimini alarak artık bir ortamda ne söyleyeceğini ve nasıl davranacağını öğrenmiş durumda.

Son derece eğlenceli biri olan Akın bakalım neler demiş.

"Bana kenarda otur bekle dediler, şimdi ise olimpiyatlarda madalya toplamaya gidiyiorum. Basketbol sayesinde başarılı oldum. Arkadaş edindim. Başka bir Akın oldum."

"Olimpiyatlarda en çok annemi mutlu etmek istiyorum. Basketbola başlamam annem, babam ve Ümit hoca sayesinde oldu. Ümit hocanın basketbol sevgisi sevgimize güç kattı" dedi.

Basketball Coach

Ümit Yanar

Gittiğim her yere basketbolu götürüyorum. Basketbola tutku ile bağlıyım. Özel sporcularla çalışmak beni daha iyi insan ve daha başarılı bir antrenör yaptı.

Basketbol bence yaşamın ta kendisidir. Ailemden sonraki en büyük tutkumdur. İlkesel olarak gittiğim her yere basketbolu götürüyorum. Herkese basketbolu tanıştırıyorum. Sporcularımla onların okuduğu okula atanmam ile tanıştım. İyi ki hayatım onlarla kesişmiş. 

Özel sporcularım için bir şeyler yapmaya çalışırken onlardan da çok şey öğrendim bunun için tüm özel sporcularıma yürekten teşekkür ederim.
Basketball Coach Ümit Yanar


Paylaş:
spacer

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumunuz için teşekkür ederim.
Basketbol ile ilgili fikir alış verişi için iletişime geçebilirsiniz.