ALTYAPIDAKİ ŞAMPİYON BASKETBOLCULAR | Ali Haydar (21-22)

şampiyon takım

 Nam-ı Diğer Ali Haydar

Gerçek adı Ali Haydar değildir. Takımı ilk devraldığımda çocukların isimlerini sorarak öğreniyordum. İsim ve yüz hafızam da zayıf olduğundan dolayı bir kişiye defalarca adını sormam, defalarca görmem gerekiyor. 

Ali Haydar'a belki adını yirmi kere sormuşumdur onu tanıyana kadar. Her seferinde "oğlum adın ne?" dediğimde "Ali Haydar" derdi. Fakat Adı Ali Haydar değildi. Anlaşılan kulaklarımda da sorun olacak ki Ali Haydar diye duyuyormuşum.

Sonra bir gün oyuncularımdan biri "koç neden Ali Haydar diyorsun" diye sordu. Ben de "çünkü onun adı Ali Haydar" dedim. Meğerse Ali Haydar'ın adı Ali Haydar değilmiş ama bu saatten sonra hep Ali Haydar diye anıldı ve öyle kaldı. Ali Haydar.

Basketbolu sevdiği kadar beni de sevdi. O beni sevince ben de onu sevdim. 

Verdiğim tüm basketbol becerilerini alırdı ve uygulardı. Birlikte çalıştığımız yıllar içerisinde gelişimi sürekli devam etti. Kanımca basketbolun özünü anlayarak oynadı ve emeklilik kararını aldığında da iyi ki basketbol oynamışım demiştir.

ali haydar

Basketbolcu Özellikleri

Takıma ilk geldiğimde net 4 numarada oynamaktaydı. Savunma konusunda korkak olduğu söylendi ancak kanımca öyle değildi. Rebounda girmez, fastbreak koşularını yapardı. Şut atar ama tercihleri yanlıştı. Bir de "gundi" olduğu söylenmişti.

Ancak antrenmanlar ilerledikçe ben Ali Haydar'daki potansiyeli gördüm. Kanımca şampiyon takımımızdaki yaşı küçük olan oyuncularımızın arasındaki kemik oyunculardan biriydi. Özellikle savunma pozisyonlarını almasının yanı sıra takım arkadaşlarının da ideal savunma pozisyonlarını almasını sağlardı. Savunmada takımımızı yöneten gizli liderlerden birisiydi.

En önemli eksiği şut idi. Çok ideal pozisyonlar bulur atar ancak sokmakta sıkıntı vardı. Kendisiyle yeterince 1e1 eğitim yapmak gerekirdi. Yapamadım. Bu da benim kusurumdu. Çünkü şutu iki elle atardı eğer destek elini kullanması için onunla bireysel antrenman yapmış olsaydım averaj üstü bir şütör olurdu. Şimdi burada coach'un eksikliğini tartışmak istemiyorum.

Bir keresinde Ali Haydar kanımca 3 numaraydı ancak 4 numara oynama yetisi de mevcuttu. Hem uzun oyuncuları tutabiliyor, hem de kısa oyuncuları tutabiliyordu. Ayrıca savunma reboundlarına katkının yanı sıra fastbreak ataklarını başlatabiliyor ve kulvarları doğru doldurarak fastbreak'e koşabiliyordu.

Şut atma, penetre etme ve pas verme zamanlaması oldukça doğruydu. Sıcak oyuncuyu görür ve değerlendirirdi. Bir diğer pozitif yanı da görevini bilir ve aldığı görevi layıkıyla yerine getirirdi. 

Coach neden beni oynatmıyor? Ya da neden ilk 5'e başladığında neden ilk 5'te başladığını bilirdi. Bu özellik çok basketbolcu adayında yoktur.

Her ne kadar yüzdeli şut sokamazsa da takımıza skor katkısı sağlayan önemli oyunculardan biriydi. Emekli olma kararı almamış olsa ideal bir ortamda basketbol oynamaktan hala keyif alabilirdi.

İnanıyorum ki ilerde bir gün Ali Haydar basketbola olan sevgisini basketbola yeni başlayan gençler için kullanacaktır. Onunla geçirdiğim sezonlar boyunca basketbol sahasında aynı dili kullandığım için kendimi şanslı ve mutlu hissediyorum iyi ki Ali Haydar ile çalışmışım diyorum.

Hayatta yolunun açık olmasını, ayağının taşa değmemesini dilerim oğlum.
Paylaş:
spacer

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumunuz için teşekkür ederim.
Basketbol ile ilgili fikir alış verişi için iletişime geçebilirsiniz.