A Takıma Yükselen Basketbolcu | Birinci Bölüm

Sen basketbolcu, çok çalıştın ve A takıma yükselmeyi başardın. Basketbol sahasında teknik, taktik bilgin A takıma yükselmek için yeterlidir. Şimdi ne yapmalısın?

Bundan sonra basketbol A takımının antrenörü seni az ya da çok oynatmaya başlayacaktır. Basketbol antrenmanlarında kendini gösterme fırsatların olacaktır. 

A takımda yükseldikten sonra orada kalmak için şimdi sana bazı ip uçları vermek istiyorum. Bunlara dikkat edersen basketbol geleceğine de yatırım yaparak profesyonel kariyerin için iyi bir iş yapmış olacaksın.

basketbolcu adayı

A Takıma Yükselen Basketbolu!

Bir basketbolcu adayının A takıma yükselmesi onun oyuncu olabilmesi için bir işaret olarak değerlendirilmelidir. Böylece genç basketbolcu A takıma yükselerek büyük havuza girmiş olur.

Bu andan sonra antrenörünün senden bir takım beklentileri olacaktır. A takıma yükselen genç basketbolcu adayı olarak bu beklentileri nasıl karşılarsın? Senin de hem altyapı hem de A takım koçunun beklentilerini yerine getirmen ile basketbol oyunculuğunun profesyonel aşamaya geçişti kuvvetli bir adım olarak değerlendirebilirsin.

A takıma yükseldikten sonra orada kalmayı başarman yolunun açılması için çok önemli bir eşiktir. Tam da bu noktada genç basketbolcu adayımıza birkaç öğütte bulunmak istiyorum.

Tüm bunları koçluk tecrübelerim ve büyük ustalarından aldığım basket derslerinden derledim. Milli eski basketbolcu büyük usta İzzet Sürücü'yü özellikle burada saygıyla anmak istiyorum. 

Oyuncu oldum havasına hemen girmeyin 

A takımına yükselen genç basketbolcu adaylarının düştüğü hatalardan birisi budur. Ben oldum demek. Altyapıda geçirdiğin muhteşem sezonları A takım seviyesinde kıyaslarsanız kendinizi bir anda kayaya çarpmış bulabilirsiniz. O yüzden ben oyuncu oldum demek yerine, daha çok çalışmalısınız.

A takıma yükselmeyi bir fırsat olarak görmelisiniz. Böylece basketbol sahasında daha çok çalışmanız gerektiğini fark edersiniz. Böylece genç basketbolcu adayı olarak büyük havuzda kalmak için nelere ihtiyacınız olduğunu kendiniz de görmeye başlarsınız.

Unutmayın! Oyuncu oldum rehavetine kapıldığınız anda arkadan gelen genç bir basketbolcu sizin yerinizi alacaktır. Her gün bir önceki güne göre daha çok basketbol antrenmanı yapmalısınız.

Büyüklerinizi can kulağıyla dinleyin

A takıma yükseldikten sonra tecrübeli basketbolculara, koça ve teknik ekibi can kulağıyla dinlemelisiniz. Tecrübeli basketbol oyuncularıyla bireysel antrenmanlar yapın. Antrenmandan sonra onlara şut atmaları için pas verin. İnanın bana bu pas verme işinde abilerinizden/ablalarınızdan çok şey öğreneceksiniz.

Basketbol antrenmanı bittiğinde A takıma yükselen siz genç basketbolcular salondan en son siz çıkmalısınız.

Tecrübeli basketbolcularla paylaşımlar kariyerinizin geriye kalan zamanında çok değer kattığını basketbol oynadıkça göreceksiniz. Hatta keşke daha çok basketbolcu abilerim/ablalarımdan destek alsaydım diyeceksiniz.

Koçun sizden beklentilerini anlayın

A takıma yükseldiğiniz anda basketbol oyununun bir figürü olursunuz. Zamanla basketbol oyunundaki rolleriniz oluşmaya başlayacaktır. Beklentileri karşılamak için kendinize şunları sorun:

Koç neden benden bunları istiyor? Sonrasında ne isteyecek? Bu sorulara vereceğiniz cevaplar sizin yol haritanız olacaktır.

A takıma yükselerek ilk adımı atmış olursunuz

A takıma yükselen genç basketbolcu adayı artık bir yol haritanız var. Ne yapmanız gerektiğini de biliyorsunuz. Bu yazının ikinci serisinde antrenman ve maçlarda neler yapmanız gerektiğine değineceğim.

A takıma yükselen genç basketbolcu adayı yolun açık olsun...
Paylaş:
spacer

1 yorum:

Yorumunuz için teşekkür ederim.
Basketbol ile ilgili fikir alış verişi için iletişime geçebilirsiniz.