ÖZEL OLİMPİYAT TÜRKİYE’NİN TARİHİ

Özel Olimpiyatlar Türkiye

Özel Olimpiyatlar Türkiye'nin Tarihsel Gelişimi 


1982 yılında Sakıp Sabancı ve Dr Hıfzı Özcan tarafından Özel Olimpiyat Türkiye'nin temeli atılmıştır. Resmi adı Türkiye Özel Sporcular Spor Eğitim ve Rehebilatasyon Derneği (TÖSSED) olup, Özel Olimpiyat Türkiye olarak anılmaktadır.


Özel Olimpiyat Türkiye kurulduğundan bu yana 40 yılı aşkındır faaliyetlerini sürdürmektedir.

Türkiye'nin neredeyse tüm bölgelerinde faaliyet gösteren Özel Olimpiyat Türkiye, ayrıca Avrupa Yaz Oyunları ve Dünya Yaz Oyunlarına düzenli olarak katılarak faaliyetlerini yürütmektedir.

Sosyal sorumluluklarım kapsamında 2023 yılında Almanya'nın başkenti Berlin'de düzenlenen Dünya Yaz oyunlarında 3x3 Basketbol takımının antrenörlüğünü yaptım. Ülkemize Olimpiyat 2.liği kazandırmanın gururunu Özel Olimpiyat Türkiye ile yaşadım.


Spor ile Farkındalık Yaratmaya Çalışıyor

Özel sporcular da pek çok spor branşında başarılı olabilmektedir. Spor ile istenmeyen pek çok davranışı istendik hale getirebilmektedir. Ayrıca sosyalleşme, toplumla bütünleşme, özgüven kazanma ve farklı kültürleri öğrenmek gibi fırsatları spor ile kazandırmaktadır. 

Özel Olimpiyatlar Türkiye, bu nedenle çok farklı sportif etkinlikler ile özel sporcuları daha fazla hayatın içine katmaya yardım etmektedir.

Ben de bu bağlamda sosyal sorumluluklarım kapsamında Özel Olimpiyat Türkiye ile basketbolun birleştirici gücünü kullanmaya çalışmaktayım.

“Bana kazanma şansı verin. Kazanamazsam bile çabamda cesur olmama yardım edin.”

Paylaş:
spacer

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumunuz için teşekkür ederim.
Basketbol ile ilgili fikir alış verişi için iletişime geçebilirsiniz.