4 Nokta 3 Oyuncu Pas Drilli

 Pas; basketbol oyununda çok iyi yapılması gereken tekniklerden biridir. Pas alma ve pas atma ile ilgili temel teknikleri vurgulamak amacıyla genç basketbolcu adayının çalışması için 4 nokta 3 oyuncu pas drillini bu yazıda anlatacağım.

Basketbolda pas atma olduğu kadar pas alma çok önemlidir. Bunlarla ilgili detaylara bakmak için bağlantıları ziyaret edebilirsiniz. Basketbol takımının başarılı olması için genç basketbolcu adayının iyi pas atması ve iyi pas alması oyunun kritik noktalarından biridir.

4 nokta 3 oyuncu pas drilli


4 Nokta 3 Oyuncu Pas Drilli Uygulamaları

Pas alma ve pas atmanın gelişmesi için 4 nokta 3 oyuncu pas drillini anlatmak istiyorum. Bu pas drillini bir kolejin futbol takımından görerek esinlendim. Basketbola uyarladığımda takımlarındaki geri dönüşlerin pozitif olduğunu gözlemledim.

4 nokta 3 oyucu pas drillinde oyuncular hareket halinde pasların uygun açıyla alınmasını ve atılmasını sağlar. Ayrıca kardiyovasküler dayanıklığını geliştirmektedir. Basketbol sahasında stres altında pas atan genç basketbolcu adayı çoğunlukta pas kaybı gibi istenmeyen durumlar yaşar.

4 nokta 3 oyuncu pas drillinde stres altında doğru teknikle nitelikli paslara dikkat edildiğinde basketbolda gerçek hayat olan maç ortamında pas çalışılır.

4 Nokta 3 Oyuncu Pas Şekli


4 Nokta 3 Oyuncu Pas Drilli Nasıl Yapılır?

Kare şeklinde 4 nokta belirlenir. Bu noktaların üçüne birer oyuncu yerleşir. Topsuz köşeye komşu oyunculardan birinde top vardır. 4 nokta 3 oyuncu pas drilli tek topla yapılır. Topu alan oyuncunun yanındaki noktalardan birinde bir oyuncu diğer noktaysa boş olmalıdır.

Drill toplu oyuncu yanındaki oyuncuya pas atıp boş noktaya koşmasıyla başlar. Pası alan genç basketbolcu adayı diğer oyuncuya pas atarak boş noktaya koşar.

Basketbol sahasında yukarıdaki şekilde 4 nokta 3 oyuncu pas drillinin başlangıç pozisyonunu görmektesiniz. 4 nokta 3 oyuncu pas drillinin animasyonunu da aşağıya koyuyorum.







4 Nokta 3 Oyuncu Pas Drillinde Dikkat Edilmesi Gereken Noktalar

4 nokta 3 oyuncu pas drillini çalışırken genç basketbolcu adayı pas atma ve pas alma tekniklerine muhakkak dikkat edilmelidir. Drillin eğlencesine kapılıp detaylar gözden kaçmamalıdır. Bu detaylar nelerdir?
  1. Pas atma ile ilgili temel tekniklere dikkat edilmelidir.
  2. Pas alma ile ilgili temel tekniklere dikkat edilmelidir.
  3. Pasların kuvvetli atılmasına dikkat edilmelidir.
  4. Pas alıştırmaları yüksek tempoda yapılmalıdır.
  5. Pas alıştırması çok uzun tutularak genç basketbolcu adayının pas tekniğinin bozulmasına sebep olmamalıdır.

4 Nokta 3 Oyuncu Pas Drillini Geliştirme

4 nokta 3 oyuncu pas drilli yarı sahada çalışılabilir. Pas drilli çalışılırken kanat oyuncularından birinin penetre etmesi istenir. Oyuncuların doğru spacing kavramlarıyla birlikte potaya atak yaparak basket atılır.

Penetrenin drille eklenmesiyle birlikte basketbolda gerçek hayat olan stres yaratılarak genç basketbolcuların taktik gelişiminin temelleri çalıştırılmış olur.

Drilli uygulamak isteyen koçlara ve genç basketbolcu adaylarına başarılı sonuçlar dilerim. Basketbolun güzelliğiyle kalmanızı ümit ederim.
Paylaş:
spacer

6 yorum:

  1. cemal arda aktaş15 Eylül 2023 10:30

    Bir futbolcu olarak bu drilli görünce gerçekten iyi bir antrenör olduğunuzu anladım.Çoğu futbol antrenörleri bu antrenmanı önemsemez ama futbol okullarından a takıma kadar her zaman böyle idmanlar yapılması gerektiğini düşünüyorum 5E2 kadar önemli bir drill dir bu hareket Basketbolda da aynı şekilde çok etkili olabileceğini umut ediyor, başarılarılarınıza başarı katmanızı temenni ediyorum Ümit hocam

    YanıtlaSil
  2. Çok teşekkür ederim. Ben de bu drilli bir futbol okul takımında öğrenerek basketbola uyarladım. Senin de futbolda yolun açık olasın.

    YanıtlaSil
  3. mükemmel bir drill pası geliştirmek için böyle videolu yazılar sürekli gelsin :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler elimden geldiğince oyuncu gelişimine yardım ediyorum

      Sil
  4. Hocam hangi takımda antrenörsünüz bende o takıma gelmek istiyorum

    YanıtlaSil
  5. ben bu yıl bir takım çalıştırmıyorum. malesef bir kulüp ile anlaşamadım.

    YanıtlaSil

Yorumunuz için teşekkür ederim.
Basketbol ile ilgili fikir alış verişi için iletişime geçebilirsiniz.