OKULUM SINIFLAR ARASI FUTBOL TURNUVASI | Kadınlar A vs C Erkekler 11F vs 11D

Sınıflar Arası Futbol Yarı Finalleri AvsC,11Fvs11D

 Okulum March Madness Kurtuluş Futbol Turnuvası Yarı Finalleri

Okulum March Madness Kurtuluş spor turnuvaların sonlarına iyice yaklaştık. Günün yarı finallerinin ikinci ayağı oynandı.

Kandınlarda C ile D sınıfı karşılaşırken, erkeklerde ise 11F ile 11D sınıfı final bileti için karşı karşıya geldi.

Spotmenlik kurallarının iyice oturduğu maçlarda okulumuz öğrencileri de futbola doymuş oldu. Yarı final maçlarının değerlendirmesi ise şöyle oldu.

Kadınlar - C vs D

C ve D sınıflarını karşı karşıya getiren müsabakada maçı 4-3 kazanan C sınıfı finale giden taraf oldu. Müsabaka ortada seyreden bir maç ile başladı. Daha sonra C sınıfı adeta tek kale oynamaya başladı. Ancak bir türlü golü bulamadı.

Maçın ilk yarının sonlarına doğru C sınıfı kazandığı penaltıyı dışarı atınca eşitlik bozulmadı. Gollerin tamamı maçın ikinci bölümünde atıldı.

D sınıfını ablukaya alan C sınıfı 2 gol bularak skoru 2-0'a getirdi. D sınıfı geriye düştükten sonra toparlandı. Baskıya başlayan D sınıfı emeklerinin karşılığını alarak oyunun son 5 dakikasında maçı 2-2 eşitliğe getirdi.

Oyunun son 7-8 dakikası oldukça heyecan verici oldu. C sınıfı kontra ataktan 3. golü buldu. Buna karşılık D sınıfı da savunmanın arkasına attığı bir uzun pas sonunda skoru 3-3'e taşıdı.

C sınıfı köşeden zor bir pozisyonda doksana bir gol daha attı ve maçın son 5 dakası 4-3 C sınıfı lehine döndü. C sınıfı maçta öne geçtikten bir poziyon sonra gol yememek için rakibini arkadan yere serince kırmızı kart gören Zilan C sınıfı 1 eksik bıraktı.

Okulum Kurtuluş March Madness futbol turnuvasında D sınıfı eksik C sınıfına karşı maçı penaltılara götürme fırsatlarını cömertçe harcadı. Boş kalenin çerçevesini bir türlü bulamayan D sınıfı maçı 4-3 kaybetti.

D sınıfına 3.lük maçında, C sınıfına ise final maçında başarılar dilerim

Erkekler - 11F vs 11D

Final maçına yakışır bir karşılaşma oldu. Her iki takımın lehine 2'şer penaltı kararı verildi. Toplam 4 penaltı atışandan sadece 11D'nin tek vuruşu gol oldu.

11F sınıfı akın akın 11D'nin kalesine yüklendi. Oldukça fazla pozisyon buldu. 2 topu direkten dönen 11F sınıfı nihayetinde maçta 1-0 öne geçmeyi başardı.

Bu dakikadan sonra özellikle Hesibo'nun yapması gereken asisteler yerine topu kendi kullanmayı denemesi 11F'in skor anlamında sonuçsuz kalmasına sebep oldu. 

Maç 1-1 ilerlerken önce 11D sınıfı sonra 11F sınıf penaltı kaçırdı. Okulum March Madness Kurtuluş Futbol turnuvasında maçın son saniyesinde 11D golü buldu. 11F için tükenen süre onlar için dramatik son oldu.

Böylelikle 11D sınıfı 11F sınıfını 2-1 yenerek finale gitmiş oldu. 11F sınııfına yarı finalde, 11D sınıfına da finalde başarılar dilerim.

Sportmenlik Uyarısı

Maçın sonunda Hesibo'nun spor odasında sportmenlik dışı davranışlarından dolayı Futbol 3.lük maçı dışındaki tüm branşlardan men edilmesine karar verildi. 

Ayrıca gol krallığının da geçersiz olması kararlaştırılmıştır.

Maçtan sonra Maşallah'ın kantin malzemelerine zarar vermesinden dolayı Basketbol 3.lük maçı dışında tüm spor müsabakalarından men edilmesine karar verilmiştir.

Maşallah ve Hesibo kalan zamanlarda Toplum Hizmeti Sorumluluğunu okulumuzda gerçekleşecektir. Belirlenen toplum hizmetinin tamamlanmaması durumunda alacakları ödüllerin geri çekilmesine karar verilmiştir. 

Adı geçen her iki sporcu öğrencimizin belirlenecek olan toplum hizmeti programını yerine getirmedikleri takdirde okul takımlarından çıkarılmasına karar verildi.
spacer

Read&React Basketbolu | Zone Atak (Yarma Harekatı - 1)

 Genç basketbolcu adayları read&react basketbolundaki temel alışkanlıkları kazandıktan zone savunmalara karşı atak yapmaya hazır olurlar. Yazımızın geriye kalan kısmında read&react basketbolundaki zone ataklara yarma harekatı diyeceğiz.

Read&React Basketbolunda Zone Atak-Yarma Harekatı

Read&React Basketbolunda Zone Atak Yapılması


Genç basketbolcu adaylarının zone savunmalarını gözünde büyütmelerine gerek yoktur. Yarma harekatında edineceği alışkanlıklarla zone savunmaların nasıl yıkılacağını öğrenmeye başlarlar. read&react basketbolundaki yarma harekatıyla zone hücum prensipleri öğrenilebilir.

Zone Savunmaya Karşı Atak Prensipleri


Read&React basketbolunda zone atak konusuna başlamadan önce zone savunmalara karşı temel prensiplerden söz etmek gerekir.

Basketbol sahasındaki zone savunmalara karşı atak yapmanın için temel prensipleri önem sırasına göre ele alalım. Genç basketbolcu adayları zone savunma gördüklerinde aşağıdaki prensipleri öncelik sırasına göre yerine getirmeye çalışmalıdır. Bunlar; fastbreak, boşluklardan atak ve şuttur.

Zone Read&React ataktaki yarama harekatıyla her çeşit zone savunmaya karşı yapılabilecek temel beceriler vardır. Ancak bunun için genç basketbolcu adaylarının teknik becerilerini sağlıklı almış olmaları gerekir. Eğer yeteri teknik donanıma sahip değillerse, zone savunmalar onlar için kabus olabilir. Genç basketbolcu adaylarının bireysel funthemental alışkanlıklarının çok iyi almış olmalarını umut ederek yazıya devam ediyorum. 

Read&react basketolundaki yarma harekatıyla zone savunmalara karşı gereken temel ilkeleri birlikte sıralayalım.

1. Fastrbreak


Zone savunmayla karşılaşan takımların alan savunmalarını etkisiz bırakmanın ilk temel yaklaşımıdır. Zone savunmanın bir numaralı ilacı daha iyi organize olmuş fastbreak ataklarıdır. Oyun hızının arttırarak  fastbreak ve fastbreak transation hücumlarından daha çok sayı atılmaya çalışılmalıdır. Bunun için tam saha baskı yapmak yapılacak işlerden biri sayılabilir.

Zone savunma yapan takımların ana amaçlarından biri daha organize fastbreak ataklarını yapmaktır. Zone savunmayla karşılaşan takımların fastbreak savunmasına dikkat ederek işe başlamalıdır. 

Zone savunma görüldüğünde ne kadar etkili fastbreak atılırsa alan savunması o kadar kolay çökecektir. Genç basketbolcu adaylarının alan savunmalarını gördüklerinde hızlı hücum fırsatlarını titizlikle değerlendirmeleri bir bakıma zorunlu olacaktır.

2. Zone Savunmaların Boşluklarına Atak (GAP Atak)


Read&React basketbolunda yarma harekatı oynanırken pas&cut basamağındaki give&go taktiğinin  işlemesini daha çok isteriz. Eğer rakip zone yapıyorsa basket cut yapmak yerine, zone savunmasının boşluklarına cut edilerek orada kısa bir süre beklenir. Bu süre sonraki pas zamanı kadardır. Pas yapıldığında boşluk terk edilerek dış noktadaki rotasyon konumuna geçilir. 

Yani read&react basketboluna göre pas&cut aşamasında pası atan oyuncunun gideceği noktaya bir bir pas yapıldıktan sonra yada noktaya dribling yapılınca gidilir. Önce alan savunmasındaki boşluğa hareket edilir, bir pozisyon sonraysa gidilmesi gereken noktaya gidilir. 

Zone savunmaya atak eden takımların pas trafiğinin çok hızlı olması önemlidir. Topun zone savunmanın boşluklarına sokmak defansı oldukça zor durumda bırakabilir. Bunun için zone savunmanın boşluklarına ya iyi bir pas ya da kuvvetli bir penetre yapılmasıyla etkili bir sonuç elde edilebilir.

Yarma harekatı oynarken read&react basketbolundaki pin&skip basamağıyla top  zone savunmasının boşluklarına atılabilir. Burada pivot oyuncusuna pas imkanı vardır. Yarma harekatı oynanırken read&react basketbolundaki  pas&cut basamağının prensipler itinayla uygulanmaya çalışılmalıdır.

Read&React Basketbolunda zone savunmaların boşluğuna pas atmanın diğer bir yolu noktaya dribling basamağının uygulanmasıdır. Noktaya dribling basamağı zone savunmalara karşı çok sık ve hızlı yapılmalıdır.

Zone Savunmalara Karşı Yarma Harekatı Prensipleri

  1. Noktaya dribling esnasında savunma rotasyon problemleri yaşayabilir. Driblinge başlanan noktanın rotasyonla doldurmak gerekir. Bu noktaya gelen genç basketbolcu adayı pas alabilirse GAP'lere pas ve dribling ile atak fırsatı yakalayabilir.
  2. Amaç her zaman GAP'lere atak yapabilmek olacaktır.
  3. Yarma harekatı başlayınca, şut atılabilir, drive edebilir veya kısa köşedeki posta pası atılabilir. Bu seçenekler yarma harekatı için çok değerlidir.
  4. Dribling köşeye doğru yapılırsa top hemen off guard noktasına dönmelidir.
  5. Dribling kanada giderse pivot oyuncusunun mutlaka top tarafındaki kısa köşeye gitmelidir.
  6. Double ataklar GAP'lere topun sokulmasının bir fırsatıdır. Read&React basketolunun pas&cut aşamasında edinilen double atak becerisi sıkça kullanılabilir.
  7. Tepeyi savunan oyuncu çoğu zaman read line üzerinde kalır. Tepedeki hücum oyuncusu backdoor seçeneklerine bakmalıdır. Bu oyuncunun diğer önemli bir göreviyse fastbreak savunmasıdır.

3. Dış şut


Dış şutlar genelde ceza atışı olarak kullanılmalıdır.  İsabetli dış şutlarla zone savunmaları tarumar olacaktır. Zone savunmalara karşı dış şut ilk tercih olarak görülmemelidir. İlk tercih olduğu durumlarda girmeyen şutlar potanıza fastbreak olarak dönme ihtimali yüksek olacaktır. 

Gen basketbolcu adaylarının bunu bilerek taktik gelişimlerine katkı sunacakları şut tercihi bilgisine sahip olması yarlarına olacaktır. Şut tercihleriyle ilgili bir yazıyı ilerde kaleme alacağım.

Sonuç


Görüldüğü gibi rakip zone savunma yaptığı durumlarda savunmayı delmek için fastbreak ataklarını iyi oynamak lazım. Ayrıca rakibin zone savunmasını bozmak için tam saha baskılar denenebilir.

Daha sonra yarı saha ataklara bakılmalıdır. Bunun için yapılan zone savunma çeşidine göre alanın boşlukları belirlenerek oralara pas atmak ya da kuvvetli penetreler yapmak gibi tercihler kullanılmalıdır.

Aslında genel olarak bilinen zone savunmanın en iyi ilacı şut bu iki temel uygulamadan sonra gelir. Bu aslında şut tercihlerinin doğru kullanılması olarak adlandırılmalıdır.

Zone savunmalarına atak yapılırken acele etmeyip sabırlı davranmak çok önemlidir. Zone savunma görüldüğünde genç yaştaki basketbolcuların paniklemesi yerine sakinleşmesi, sabırlı olması onların lehine olacaktır.

Bundan sonraki basketbol eğitimi yazısında Read&React zasketbolunda zone atak olan yarma harekatının ayrıntılarına ineceğim.

Yarma Harekatında görüşmek üzere basketbolla kalın.

spacer

OKULUM SINIFLAR ARASI VOLEYBOL TURNUVASI | Yarıfinal - 11E vs 10C

March Madness Kurtuluş Voleybol 11E-10C

 Okulum March Madness Kurtuluş Voleybol Turnuvası | 11E vs 10C

Okulum March Madness Kurtuluş sınıflar arası voleybol turnuvasının yarı finalinin ilk maçında 11E ile 10C sınıfı karşı karşıya geldi. Maçı 2-0 kazanan 10C sınıfı adını finale yazdırdı.

Maçın ilk setinde oldukça çekişmeli bir müsabaka izledik. İlk seti 11E sürekli önde götürdü. Servisleri kaşılayan 10C sınıfı sorun yaşamasına rağmen set sonunda durumu toparladı. Buna karşılık 11E sınıfı hamle yapamayınca çok çekişmeli geçen ilk seti de 10C kazanmasını bildi.

Okulum March Madness Kurtuluş sınıflar arası voleybol turnuvasında ikinci setin başlarında bu kez 10C sınıfı çok iyi ilerledi. Ancak 11E sınıf maçtan bir türlü kopmadı. 11-11 iken yapılan basit hatalar sonunda 10C sınıfı ikinci seti de aldı.

Sınıfların maçlarında takım arkadaşlarının birbirleriyle iletişim sorunu yaşamaları sayı kaybetmelerine sebep olmuştur. Dolayısıyla final maçında bu gibi sıkıntıların takımların başına bela olacağı ön görülmektedir.

Final yaklaşırken kaybeden takımların ellerinde bir done olmadan itirazları söz konusu olmaktadır. Sınıflar arası turnuvaların merci kararı Beden Eğitimi Zümresi olup, itirazların somut nedenlere dayanmadan yapılmaması tavsiye edilmektedir.

Her iki takımın da sportmence mücadelelerinden dolayı kendilerini kutlarım. 11E sınıfına 3.lük maçında, 10C sınıfına da final maçında başarılar dilerim.
spacer

FIBA | HOOP FOR HEALTH - Sağlık için Çemberler Programı

 
Hoops for Health

Basketbol ile Sağlık İçin Çemberler


FIBA basketbolun gücünü kullanarak bir takım sosyal sorumluluk çalışmaları yapmaktadır. Bu programlardan biri de “Hoops For Healt”tir. (Sağlık için Çemberler programı).


FIBA’nın Sağlık İçin Çemberler programı, toplumda basketbolu kullanarak sağlıklı yaşamı geliştirmeyi amaçlar. Bunu yaparken de programda yer alan bireylerin basketbol ile yeni şeyler keşfetmesini sağlamaktadır.

Papua Yeni Gine'de Sağlık İçin Çemberler, ülkenin çeşitli okullarında beden eğitimi derslerinde seminerler yapılarak For Good (İyilik İçin) Basketbol girişimidir. Program, 5-16 yaş aralığındaki katılımcıların basketbol antrenmanları yoluyla sağlıklı bir yaşam tarzı geliştirmelerine yardımcı olmaktadır. Ayrıca hakemlik yapmanın olanaklarını da sunmaktadır.

Basketbol, ​​gerektirdiği disiplinle insanların hayatını etkileyen çok önemli bir oyundur. Basketbol sayesinde katılımcılaranı yaşamlarında istendik davranış değişikliği yaratmaktadır.

Bu program başladığından beri basketbol sayesinde hayatı değişen sağlıklı pek çok basketbol sever gözlenmiştir.

Hakem olabilme şansıları olduğu için hakemlik seminerleri bireyleri yeni bir dünyanın kapılarını aralamaktadır.

Sağlık için Çember Programının Destekçileri


FIBA'nın stratejik önceliğiyle Ulusal Federasyonlar işbirliği yapmaktadır. İyilik için Basketbol girişimleri aracılığıyla altyapı basketbolunu destekleyen PNG de yer almaktadır. Sağlık İçin Çemberler programı, bu stratejik önceliğin başarısına önemli ölçüde katkıda bulunuyor.  FIBA ​​Vakfı basketbolun gücünü bir başlangıç ​ için kullanma şansını kullanmaktadır.

Bu girişim Team Up aracılığıyla Avustralya Hükümeti tarafından desteklenmekte ve FIBA ​​ile PNG Olimpiyat Komitesi, PNG Spor Vakfı ve Business for Health dahil olmak üzere ortakları tarafından sağlanmaktadır.

Basketbolun gücünü kamu yararına kullanmak için bu tür projelerin artmasını dilerim. Umarım basketbolun gücüyle sosyal farkındalığımız da buna paralel olarak daha artar.

spacer

Read&Read React Basketbolu | Circle Reverse Aşaması

Read&react basketbolunu karmaşık yapıya getiren ikinci basamak circle reverse aşaması bu yazımızın konusu olacak. Circle reverse aşaması takımın basketbolu birlikte oynamasını sağlayan bir basamaktır. Bu aşama başarıyla gerçekleştiğinde genç basketbolcu adaylarının bireysel ve taktik gelişimleri hız kazanacaktır.

Read&React Basketbol-Circle Reverse Aşaması


Read&React Basketbolunda Circle Reverse Aşaması


Circle reverse aşamasında gelindiğinde read&react basketolunda daha önce kazanılan doğru alışkanlıkların kombinasiyonuyla yeni konumlar doğar. Genç basketbolcu adaylarının yaratıcılıklarının konuşulmaya başlamasını sağlar. Circle reverse aşamasıyla takım olarak yapılacaklardan söz edilmeye başlanır.

Böylece read&react basketbolu zone savunma yapan takımlara karşı bazı küçük değişiklikler yaparak rahatlıkla alan savunmalarına karşı entgre edilir.

Read&react basketbolunun circle reverse aşamasına kadar yapılan tüm aksiyonlar iki oyuncunun birlikte yapıtığı şeylerdi. Circle reverse aşamasında savunma topu durdurduğunda hücum sayı seçeneği bulmak için yeni bir çözümü bu basamakta arar.

Circle Reverse Aşamasının Amacı Nedir?


Yapılan tüm penetreler başarılı olmaz. Bu durumlarda driblingi canlı tutarak yeni bir konum oluşturulur. Yani topu kontrol eden genç basketbolcu adayı driblinge devam eder. Doğal pas noktasına giderek circle reverse aşamasının işlemesini sağlar. Bu bir taktik ataktır. Bu taktik atağa drift drive adı verilmektedir.

Circle Reverse tekniği 


Penetre durdurulduğunda topu kontrol eden oyuncu stop yaparak geriye pivot yapar. Bir pas mesafesinde dairesel hareket yapan topsuz oyuncu circle reverse hareketine başlar. Burada iki şey meydana gelir. 
  1. Pas açısı oluşabilir.
  2. Pas açısı oluşmalyabilir.

Pas açısı oluşursa;


Pas açısı varsa topa baskı yapan savunmacı rehavete kapılabilir. Böyle bir durumda pastan sonra cut yapılarak post up pozisyonu için alan yaratılabilir.

Topu kontrol eden oyuncu drive ettikten sonra stopla geriye pivot yapar. Böylece köşeden circle reverse hareketi başlar. Boşta bir oyuncu varsa pas verilir. Pası alan oyuncu  dilerse penetre edilebilir.

Genç basketbolcu adayı penetre yapmayı tercih ederse, pası veren oyuncu güvenlik noktasına hareketlenmelidir.

Şekil : Circle Reverse Open
Read&React Basketbol-Circle Reverse Açık1

Read&React Basketbol-Circle Reverse Açık2

Genelden pas verilmeden hemen öncen boş nokta circle reverse  yapılarak doldurulmalıdır.

Pas açısı oluşmazsa;


Circle reverse aşamasında pas açısı olmazsa; Posttaki oyuncu için 4 opsiyon meydana gelir. Bunların;
  1. Laker cut high
  2. Laker cut low.  
  3. Laker cut yapılması mümkün olmadığı durumda Relocate cut (yerine geçme) yapılır.
  4. X-cut yapılır.
X-cut yapmak çok basittir. Bir nokta uzakta dışardaki takım arkadaşına off screen yaparak gerçekleşen bir beceridir.

Şekil: Circle Reverse Not open 4 opsiyon
Read&React Basketbol-Circle Reverse-Laker Cut

Read&React Basketbol-Circle Reverse-Relocate

Read&React Basketbol-Circle Reverse-X-Cut

Circle Reverse Aşamasındaki İhtiyaçlar


Circle reverse aşamasında topu kontrol eden oyuncu penetre ettiği sırada durdurulursa gereklidir. Genç basketbolcu adayları bu aşamada yeteri kadar geliştiklerinde yaratıcılıkları oluşmaya başlar. Genç basketbolcu adayları circle reverse aşamasına hakim olduklarında daha iyi  basketbol oynamaya başlarlar.

Detayar


  1. Dışardaki oyuncu topa doğru gelip topu alarak P&R oynamak için sinyal verebilir.
  2. Dört oyuncunun da topa göre iyi bir mesafede olması istenir. Penetre durdurulduğunda V-Cut ile circle reverse yapılması savunmanın dengesini bozabilir.
  3. Bu aşamada oyuncuların başlarının belaya girmemesi için penetre iyi öğretilmelidir. Eğer bu aşama başarısız olursa doğal pas noktası en doğru tercih olacaktır.

Şekil: Circle reverse open
Read&React Basketbol-Circle Reverse-Open


Read&React Basketbol-Circle Reverse-Open-P2

Şekil: Circle reverse combo-güvenlik noktası
Read&React Basketbol-Circle Reverse-güvenlik noktası

Basketbol eğitiminin bu serisinde genç basketbolcu adaylarının taktik gelişimlerinin hızlanması için read&react basketbolundaki circle reverse aşamasından söz etmeye çalıştım.

Bu aşamaya kadar iyi alışkanlık kazanan genç basketbolcu adayları bundan sonra oyun bilgisi kavramı olarak kuvvetli olasılıkla kendi seviyesinde olan tüm oyuncularla aradaki makası açacaktır. 

Oyun bilginizin üst seviyelere çıkması umuduyla basketbolla kalın.

spacer