Read&React Basketbolu | Post Pas&Cut Aşaması

Read&react basketbolunun temel aşamalarından olan post pas&cut aşamasının ne olduğunu sizlere dilim döndüğünce anlatmaya çalışmak istiyorum. Post pas&cut aşamasında genç basketbolcu adaylarının bireysel gelişimi için postun kullanılması ve pivot oyuncuları için bazı ipuçları yer almaktadır.

Read&React Basketbol Sistemi

Post Pas&Cut Aşaması

Read&react basketbolunda post pas&cut aşamasına gelindiğinde basket cut alışkanlığı kazanılmış olmalıdır. Bu nedenle post beslendikten sonra basket cut yapılmalıdır. Bu alışkanlık read&react basketbol sisteminin özüdür.

Post kanattan beslenirse "laker cut high" ya da "laker cut low" yapılır. Pivot oyuncusunun post bölgesinde ne nerede olduğu önemli değildir. Eğer post oyuncusu beslenirse laker cut yapılır. Bu kadar basit.

Şekil: Laker Cut Low/High 

High Post  Hakkında Birkaç Söz?


Oyun kurucu high postu besledikten sonra pivotun sağından ve solundan olmak üzere iki tane cut seçeneği vardır. Terminolojide buna  laker cut right ve laker cut left adı verilebilir. Ama özünde olan şey basket cut yapılmasıdır.

Şekil: Laker Cut Right/Left



Post pas&cut aşamasında önceki basamaklarda edinilen alışkanlıklar kolayca devam ettirilir. Önceki aşamada olduğu gibi oyuncular pas verip basket cut yapar. Basket cut yapıldıktan sonra dışarı çıkarken boş olan noktalar doldurulur. Fakat 4 dışarda 1 içerde formatında dikkat edilmesi gereken şu nokta vardır:

Basket cut yapıldıktan sonra her iki köşe noktasının boş olmasıdır. 

Kanattan post beslendikten sonra bazı soruların yanıtı:


4 dışarda 1 içerde formatında post beslendikten sonra köşede kimse yoksa, ne olursa olsun cut’tan sonra boşalan ballside kanadı doldurulmalıdır. Dışardaki diğer topsuz oyuncular da aynı yöne doğru bir nokta rotasyona girer.

Şekil: Postu besleme-köşe boş


4 dışarda 1 içerde formatında oyun kurucu high postu beslediğinde laker cut left yaparsa, ballside’taki forvet boşalan noktayı doldurur. 

Laker cut right yaparsa zayıf tarafta bulunan guard ve forvet noktasındaki oyuncular boşalan noktaya birer pozisyon kayarak rotasyona girmelidir.

Şekil: High Postun Guard’tan beslenmesi


Post Pas&Cut Aşamasındaki Bazı Detaylar


Post oyuncusu beslendikten sonra laker cut pivota yakın yapılırsa, pivotun savunması otomatik olarak her iki oyuncuyu da kontrol edebilir. 

O yüzden kural olarak eğer laker cut high yapılıyorsa faul çizgisi kesilerek cut yapılmalıdır. Laker cut low yapılıyorsa short corner’a temas edilerek cut yapılmalıdır. 

Post oyuncusu topu çenesinin altında kollarıyla koruyarak sıkıca tutup cut yapan oyuncunun koşu yoluna bounce pas atmalıdır. Havadan pas atılmamalıdır çünkü postun arkasında duran savunma oyuncusu kollarını açtığı için havada atılacak pasın kanalı kapalı olur.

Post oyuncusunun beslenmesinden sonra cut eden oyuncunun savunması vücuduyla onu yavaşlatıp gitmek istediğinde hücum oyuncusu hiçbir mücadeleye girmeden cut’a devam etmelidir.

Şekil: Laker Cut-Contact

Post Pas&Cut Aşamasındaki 4 Cut

Post oyuncusunun besledikten sonra yapılabilecek 4 tane cut vardır. Read&deact basketbol sisteminde pasörün çoklu seçenekleri içerisinde repertuvarında yer alır. Bunun birkaç sonucu vardır.
  1. Oyuncuların postu beslemesi teşvik edilir.
  2. Eğer post beslenirse dışardaki oyunculara pas atmak daha kolaylaşır.  
Post oyuncusu beslendikten sonra yapılabilecek 4 cut şunlardır: 
İki tanesi Sağ ve sol yöne cut, 
İki tanesi laker cut high ve laker  cut low'dur. 

Bu cut aksiyonları read&react basketbolu ilerledikçe  daha sonraki aşamalarda tanıtımı yapılır.

Şekil: Post Beslendikten Sonraki Cut Yönleri 

Yatay cutlar dış taraftaki cutlarla yakından ilişkilidir. Aynı zamanda ilk basamakta öğretilmiştir.


Basketbol eğitiminin bu serisinde read&react basketbol sisteminin post pas&cut aşamasından söz ettik. Özellikle altyapıdaki genç basketbolcu adaylarının taktik gelişimi için read&react basketbol sistemi biçilmiş kaftan olduğunu söyleyebilirim.

Taktik gelişiminizin kusursuzlaşması dileğiyle. Basketbolla kalın.

spacer

OKULUM SINIFLAR ARASI BASKETBOL TURNUVASI | 10Bvs11E - 9Bvs11C

Sınıflar arası basketbol

Sınıflar Arası Basketbol Turnuvası

 Okulum March Madness Kurtuluş Basketbol Turnuvası

Okulum March Madness Kurtuluş turnuvalarında Basketbol branşı maçları da oynandı. Basketbol müsabakaları 3x3 Tek Potada oynanmaktadır. 

Günün müsabakalarında Çeyrek finalden yarı finale gidecek takımların biletleri belli oldu. 10Bvs11E müsabakasında 15-10 maçı kazanan 11E sınıfı yarı finale giden ilk bileti aldı. Günün diğer müsabakasında ise 11Cvs9B karşı karşıya geldi. Çekişmeli geçen müsabakada 11C sınıfı maçı 12-8 kazanarak yarı finalin son biletini alan takım oldu.

Okulum March Madness Kurtuluş Basketbol Turnuvası bu yıl çok az takımın katılımıyla gerçekleşti. Çılgın Mart etkinliği çerçevesinde eleme usulüyle yapılan maçlarda basketbolda son 4 takım belirlenmiş oldu.

Sınıflar arası basketbol turnuvasında 10B sınıfı Beşiktaşlının tüm gayretlerine rağmen Özgün-Büyük İtülüsüne karşı bir süpriz gösteremeyerek turnuvaya veda etti.

Diğer taraftan da Cuma-Eren-Küçük İtülü de çaylaklara çekişmeli geçen maçta şans vermedi. Ancak 11C sınıfı final düşünmesine rağmen oynadıkları basketbolun finalden uzak bir sınıf olduğunu da göstermektedir.

Basketbol maçlarının oynandığı bu haftada okulum march madness kurtuluş basketbol turnuvasının seri başı takımının 11E sınıfı olduğu gözlenmiştir.

Öğrencilerimin okulum march madness kurtuluş spor turnuvaları etkinliğinde basketbolculara yakışır sportmence davranış sergilemelerinden dolayı kendilerini tebrik eder. 11E ve 11C sınıfına da yarı finalde başarılar dilerim.

Maçlardan Kısa Kare

11C vs 9B


11E vs 10B






spacer

Read&React Basketbolu | Pas&Cut

 Read&react basketbol sisteminin en karmaşık aşaması olan pas&cut basamağı bugünkü yazımın konusunu oluşturacak. Altyapı basketbolunda read&react basketbolunun oynatılması genç basketbolcu adayının taktik gelişiminin yanında bireysel gelişimine de katkı sunmaktadır.Pas-Cut Aşaması

Pas & Cut Aşaması

Read&react basketbolunda aksiyon-reaksiyon en çok pas&cut aşamasında görülmektedir. Basketbol sahasına yerleştirilen noktalar spacing ile aynı anlama gelen iyi hücum dengesini sağlayan saha paylaşım yerleridir.

Dış bölgedeki 9 nokta, çember altındaki noktayla toplam 10 nokta vardır. Bu noktalar kullanılarak hücum dengesi öğretilir. İçerdeki 6 noktaysa sonraki aşamalarda öğretilir.

 

Noktalar

İyi bir hücum ve saha paylaşımını öğretmek için pas bir mesafe uzağa atıldıktan sonra aksiyon ve reaksiyon kavramları öğretilir. Read&react basketbolunda paslarla ilgili birkaç temel kuralın gözden geçirilmesi faydalı olacaktır.

Dikkat Edilecek Kurallar

  1. Spot, spacing, hücum ve nokta  aynı şeyi anlatmaktadırlar.
  2. Genç basketbolcu adayı; replace cut, give&go, basket cut gibi terminolojiyi öğrenmek zorundadır.
  3. Read&react basketbolunda pastan sonra basket cut yapılması zorunludur.
  4. Öncelik olarak pas atan oyuncunun cut yapmasıyla dış bölgedeki topsuz oyuncular boşalan noktaları doldurmalıdır. Basketbol sahasındaki noktalar arasındaki mesafeler  hücum oyuncuları için ideal spacing pozisyonunu oluşturmaktadır.
  5. Genç basketbolcu adayı topa bir nokta uzaktayken rear ve front katın ne olduğunu, nasıl kullanılacağını öğrenmelidir.
  6. Genç basketbolcu adayı read line'nın ne olduğunu ve nasıl kullanılması gerektiğini öğrenmelidir.
Arkadan Cut

Önden Cut

Read&react basketbolunda pas atıldığında otomatik olarak yapılması gereken 2 reaksiyon vardır:
  1. Basket cut yapılmalı.
  2. Basket kattan sonra boşalan noktalar doldurulmalıdır. “Replace Cut”
Read&react basketbolu aslında adını "give&go" oynamak amacıyla yapılan pas&cut’tan alır. Give&go oynanamadığı durumda genç basketbolcu adayı çember altına kadar kat yapmalıdır. Buna "basket cut" adı verilir. Basket kattan sonra genç basketbolcu adayı  katı sürdürüp bir noktada bitirir. Genç basketbolcu adayının  gittiği yere göre adı belirlenen bir kat yapmış olur. Bu katlar şunlardır;

V-Cut; köşeden kanada pas verildiğinde


Köşeden kanada pas atıldıktan sonra genç basketbolcu adayının kendi yerine gelmesine V-Cut adı verilir. Topsuz diğer oyuncular konumlarını korur. Cut eden oyuncu yerine geldikten sonra kendisi için yeni opsiyonlar oluşacaktır. 

V-Cut

X-Cut; kanattan tepeye pas verildiğinde

Kat eden genç basketbolcu adayı köşeye gittiğinde X-Cut adını alır. Aslında kat yapan genç basketbolcu adayı, kısa köşede screen yaptıktan köşeye gider. Ancak genç basketbolcu adayı sistemi öğrenirken basket cut alışkanlığını kazanması için screen yapılmadan alışkanlığın kazanılmasını istemelisiniz. Topsuz oyuncularsa boş noktaları doldurur.

X-Cut Perdesiz

X-Cut Perdeli

L-Cut; tepeden kanada pas verildiğinde

Genç basketbolcu adayı boş olan köşelerden birine gitmesine L-Cut denir. L-cut yapılırken genelde zayıf taraftaki köşe tercih edilmelidir. Çünkü basketbol oynarken top tarafında kalabalık yaratılmak istenmez.

L-Cut

Cross Cut; kanattan köşeye pas verildiğinde

Genç basketbolcu adayının katını zayıf taraftaki köşede bitirmesine “cross cut” denir. Cross kattaki reaksiyon önemlidir. Köşeye pas veren genç basketbolcu adayının savunmanın önünden geçmek istemelidir. Eğer savunmacı hücum oyuncusunun önünden kat etmesini engellerse bir mücadeleye girmeden kata devam edilir.

Cross Cut


Read&react basketbolunda pastan sonra reaksiyon, basket cut olmalıdır. Ancak basket pozisyonu yaratmak için give&go fırsatlarının değerlendirilmesi sistemdeki ana parçalardan biridir. Bu ana nokta oyuncuların taktik gelişimi açısından çok değerlidir.

Basket Cut

Give&Go

Basketbol sahasındaki noktalar formatlara göre dizayn edilmiştir. Bu noktaların aralığı en iyi spacing temelinde oluşmuştur. Oyuncuların format her değiştiğinde noktaları hatırlatmasında fayda vardır. Tüm formatlarda içerdeki noktalarda bir değişiklik söz konusu değildir.


Read&react basketbolu öğretilirken 5 dışarda formatıyla başlanmasını ve bu formatta alışkanlıklar kazanıldıktan sonra 3 dışarda ya da 4 dışarda formatına geçilmesinde fayda vardır.

Read Line

Read Line kavramını kullanmak için 3 sayı çizgisinden faydalanılır. Savunmanın bu çizgiyle olan bağlantısı hücum oyuncusuna nasıl reaksiyon vermesi gerektiğini anlatmaktadır. Bir oyuncu için Read Line’ı okuması çok önemli bir özelliktir. Genç basketbolcu adayının oyun bilgisinin gelişmesini ve taktik gelişimini etkilemektedir.

Read Line


Toptan bir nokta uzakta olan hücum oyuncusu, savunmasının  ayağının read line’nın üzerinde olduğunu gördüğünde basket cut yapmalıdır. Burada “backdoor” taktik gelişimi söz konusudur. Read line çizgisini okumakla oyuncular şunları elde eder:;
  1. Savunmanın dışardaki baskısını azaltarak konumu hücumun lehine çevirmek.
  2. Deny yapan savunma oyuncusunun bir anlık hatasından dolayı backdoor atak. Savunma oyuncusu hata yapmazsa, “pas&cut aşaması işler.

Savunma oyuncusu konsantrasyonunun %10’unu oyuncuya verirken %90’ını topa verir. Bu nedenle boş bir nokta doldurulurken hücum oyuncusu savunmasına bakmalıdır. Genç basketbolcu adayının taktik gelişimi adına savunmayı okuma alışkanlığı kazanılır.


Read Line Reaksiyonları


Pas&cut aşaması her seferinde çift hücum başlar. 
  1. Pastan sonra cut eden oyuncunun give&go oynama fırsatının vardır. 
  2. Give&go oynamak isteyen oyuncunun yerini dolduran genç basketbolcu adayı backdoor atak fırsatı vardır. Buna terminolojide double atak adı verilir.

    Duble Atak

  3. Savunma takımları doğal olarak çemberi savunmak için hücum takımına çok fazla baskı uygular. Hücum hareketlenmeleri için top tarafından zayıf tarafa doğru agresif pas&cut yapılması savunmanın hata yapmasına yol açabilir.
  4. Pas&cut aşamasında yapılan shell offense otomatik olarak takım savunmasının yardımını ve savunma pozisyonlarını çalıştıracağı için ekstradan savunma rotasyonlarının çalışılmasına lüzum bırakmayabilir.

Detaylar

Replace cut yapıldığında yay şeklinde cut yapılarak pas alınabilir. Böyle bir reaksiyonda şut pozisyonu bulunabilir. Yay hareketi read line kavramını devreye sokar. Bu nedenle V-Cut yaparak pas almak read&react basketbolunda çok tercih edilmez.

Yerine V-Cut ile Doldurma

Yerine Yay Cut ile Doldurma

Skip pas atıldığında, iki yada üç nokta atlanmış olabilir. Skip pas atan oyuncunun cut etmesine gerek yoktur. Burada pasın gittiği yere bir nokta uzakta olan oyuncunun savunması read line üzerindeyse basket cut yapar. Skip pas atan oyuncu için katın gerekmediği iki neden vardır. 
  1. Zayıf tarafta posttan sayı bulma ihtimali olacağı için kat istenmez. 
  2. Tekrar skip pas yapılabileceği için hazırlıklı beklemek gerekir. Böylece savunma hareketlendirilir.

Skip Pas

Kanattan köşeye pas verildiğinde fake atılmadan kuvvetli ve pas isteyerek front cut yapılmalıdır.

Köşeye Pas-Front Cut

Kanattan köşeye pas verildiğinde savunma oyuncusu deny yaparsa fake yapmadan sadece rear cut yapılmalıdır.

Pas-Deny ve Rear Cut

Başka bir read&react basketbolu yazısında görüşmek ümidiyle, basketbolla kalın.


spacer

Read&React Basketbolu | Sisteme Giriş

Read&react basketbolu genç basketbolcu adaylarına basketbolun nasıl oynandığını göstermesi için idealdir. Genç basketbolcu adaylarının read&react basketbol sistemine girişiyle gelişimlerinin hızlanacağını düşünmekteyim.

Read&React Basketball

Read&React Basketbol Sistemine Giriş

Read&React Basketol sisteminde aşamalar vardır. Her aşamada aksiyona karşı nasıl reaksiyon verileceği öğretilir. Basketbol sahasında noktalar vardır. Bu noktaların oyuncular tarafından nasıl kullanılacağı öğretilirken ideal saha paylaşım kavramları öğretilmiş olur. 

Read&React basketbolu cut ile başlar. Cut'ın boşalttığı noktalar oyuncular tarafından doldurulur. 

Genç basketbolcu adayları aşamaları başarıyla uygulaması durumunda aksiyonların başlangıç ve bitirişe reaksiyon göstermeye başlarlar. Böylece oyuncular gelişmeye başlar. Daha sonra aşamalar birleştirilip antrenmanlarla genç basketbolcu adaylarının sistemi oynaması sağlanır. Böylece bir aşamadan diğer aşamaya geçerken sistem çalışmaya başlar. 

Read&React Basketbolundaki Aşamalar

Read&React basketbolunda temelde 6 aşama vardır. İlk 6 aşamada topsuz oyuncuların noktaları nasıl kullanacağının eğitimi verilir. Bu noktaların topun hareketine göre nasıl kullanılacağı öğretilir. Tüm konumlar oyuncuların topun hareketine göre nasıl tepki vereceğini öğreten durumlardır. 

Aksiyon bir noktadan başlayıp başka bir noktada biter. Aşamalar gösterilirken ve birleştirilirken hem koordinasyon sağlanır hem de yanlış yapan oyuncular düzeltilir.

Read&React Basketbolunda Formatlar

Read&React Basketbol 5 dışarda, 4 dışarda ve 3 dışarda formatında oynanabilir. Öncelikle 5 dışarda formatıyla başlanmasını öneririm. Böylece formatlar arası geçişleri çalışılır. 

Aşamalar çalışılırken koz aksiyonu söyler oyuncular reaksiyonu yapar. Burada yanlış yapan genç basketbolcu adaylarının yanlışları düzeltilir. Böylece oyuncuların sisteme girişi daha net anlaması sağlanır. 

Sonuçta olarak oyuncuların nasıl hareket ettiği, sahayı nasıl paylaştıkları görülmeye başlanır.

Read&React Basketbolunun Temel Aşamalarında

Read&React basketbolunun temel aşamalarında, topun hareketine göre topsuz oyuncuların hareket ettiği tek bir nokta vardır. Bunun nedeni oyuncunun düşünmeden harekete geçmesi içindir. Buradaki amaç oyuncuların alışkanlıklarını kazanmasıdır. 

Böylece aksiyon-reaksiyon durumlarında beş oyuncunun düşünme koordinasyonu sağlanır. Tüm bu eylemlerin kesintisiz ve agresif olması sistemin çalışması için gereklidir. Sisteme girişin başarılı olması için bu gereklidir.

Temel olan ilk 6 aşamada hangi basamakları önce çalışılacağının kararını koç verebilir. Temel basamaklar için bir öğretim sırası şart değildir. Önemli olan 6 aşamanın birleşerek sisteme girişin yapılmasıdır.

Read&React Basketbolunu Oynamak

Kısa bir sürede oyuncuların sisteme girişi tamamlayıp oynaması mümkün değildir. Çünkü oyuncuların bu sistemi zihinsel olarak anlaması, oyuncuların sistemi oynaması için çok tekrar ve zaman gereklidir.

Read&React basketbol sisteminde genç basketbolcu adaylarının basketbol zekası gelişimini beklemek zorunda değilsiniz. Ancak topsuz oyuncuların neden hareket edip etmeyeceklerini bilmelerine dikkat etmek zorundasınız. 

Read&React Basketbol genç basketbolcu adaylarının taktik gelişimini sağlayan sistemlerden biridir.

Genç basketbolcu adaylarının oyun anlayışı zamanla gelişir. Daha sonra önemli etkileri olan bir konuma gelecektir. Bunun için oyuncular ne yaptığını bilerek hareket etmelidir.

Read&React Basketbolunda Alışkanlıkları Kazanmak

Tüm aşamalarda alışkanlıklar antrenman yaparak gelişir. Böylece herhangi bir formatta olası bir eyleme tepki verilebilir. Bu durumda tek sınırlama oyuncunun kendisi olacağından genç basketbolcu adayları basketbol yeteneklerinin geliştirmek isteyeceklerini fark edeceklerdir. 

Read&React basketbolunun avantajlarından biri oyuncuların bireysel gelişimleri için neye ihtiyaç duyduklarını öğrenmeleri olacaktır. Read&React basketbolu koç ve genç basketbolcu adaylarına kendilerini kuvvetli hissettirmesini sağlar. Dolayısıyla bireysel becerilerin gelişimi için genç basketbolcular çalışmaya başlar.

Sisteme Girişte Sonuç Olarak

Eğer genç basketbolcu adayı repertuvarına bir beceri eklerse Read&React basketbolunda edindiği beceriyi sergileyebileceği pozisyonları kullanmaya başlar.

Sistemdeki ilk 6 aşama temel basamaklardır. Sonraki aşamalar sistemi daha karmaşık ve gelişkin hale getirmektedir. Read&React basketbolu oyuncuya bireysel ve taktik gelişimi yeterince veren bir basketbol sistemidir. 

Bundan dolayı Read&React basketbol sisteminin özellikle altyapı basketbolunda oyuncu, koç ve takım için hem bireysel gelişimini hem de taktik gelişimini sağlamaktadır. 

Read&React basketbolunun özellikle altyapılarda savunulması oldukça zor bir sistem olduğunu düşünmekteyim.

Read&React Basketbol sisteminin basamaklarını sonraki yazılarımda kaleme almaya gayret edeceğim.

Şimdilik nitelikli antrenmanlar dilerim.

spacer

Man to Man Defence vs Packline Defence

Günümüzde en çok man to man defence kullanılmaktadır. Packline defence ise bir çeşit adam adama savunmadır. Genç basketbolcu adaylarının taktik gelişimi sağlamaları için bu yazıda man to man defence vs packline defence kıyaslaması yapacağım.

Savunmaların Kıyaslanması

Adam Adama Savunmaya Karşı Packline Savunması

İki savunmanın arasındaki en büyük fark topsuz hücum oyuncusuna yapılan savunma şeklidir. Man to man defence durumunda bir pas mesafedeki topsuz hücum oyuncusuna “Deny” yapılır. Packline defence ise “Jump to the ball” pozisyonunu alır. Packline Defence durumunda deny, yanlızca ölü toplarda yapılmaktadır.

Man to Man ve Packline Savunması Arasındaki Farklar

Man to Man Defence

Packline Defence

Modern basketbolda yapılan en yaygın savunmadır.
Oyuncu kalitesi arttıkça daha iyi yapılır.
Yardımlaşma söz konusudur. Ancak çoğunlukta her savunma oyuncusu bir hücum oyuncusundan sorumludur.
Çok iyi bir savunma oyuncusu olmak için öğrenilmesi gerekilen bir beceridir.
Hangi savunma yapılacaksa yapılsın, burada öğrendiği beceriler gerekli olacaktır.
Öğretmesi zaman alır.

 Güçlü Yanları

 
İyi alışkanlıkların edinilmesi için her oyuncunun ilkelerini öğrenmesi çok önemlidir.

Çok varyasonu vardır. Takıma, rakibe veya oyundaki konumlara göre değişkenlik gösterebilir.

Basketbol geleceğine yatırımdır.


Zayıf  Yanları

 
Öğretilecek çok şey vardır.

Oyuncuların savunmayı öğrenmesi zaman alacaktır.

Zayıf oyuncular savunmada kendilerini saklayamazlar. 

Amaçları 

 
Ortaya penetreye izin verilmez.

Topun terse gitmesine izin verilmez.

Bir pas mesafedeki oyuncular yardıma gitmez.

“Front Cut”lara izin verilmez.

Topun hareketiyle savunma da hareket eder. 
 
Savunmada 3 temel ilke vardır. Topu savunma, Deny ve Yardım.
 
Pivotun iyi pas alması engellenir.

Pivota atılacak paslar saptırılmaya çalışılır.

Pivot pas aldığında itilir.
 
Transation savunmasını iyi yapamayan takımlar bu savunmayı yapamazlar.

Ortadan penetre istenmez.

Topun geri dönmesi istenmez.

Bir pas mesafedeki savunma oyuncusu yardıma gitmez.

Front Cut’lara izin verilmez.

Topla birlikte hareket edilir.

Topsuz oyuncuların “jump to the ball” pozisyonu alınır. Amaç penetreyi durdurmaktır.
Yanlızca ölü toplarda “deny” yapılır.
Savunmada sabırlı olarak hep savunma pozisyonunda kalınması gerekir.
Beş oyuncunun da birlikte hareket etmesi şarttır.
Rakibi dış atışa zorlar
Perimeter bölgesindeki hücum oyuncuları rahat paslaşır.


Güçlü Yanları

 
Penetreyi durdurur.

Backdoor cut’ları önler.

2 sayılık atış yüzdesini düşürür.

Savunma reboundu sayısını arttırır.

Kolay sayıya izin vermez.

Savunma her zaman yardım konumundadır.

Zayıf  Yanları

 
3 sayılık atışlarda zayıflıkları vardır.

Sabırsızlık savunmayı zayıflatır.




Amaçları

 
Fastbreak savunmasında organize olunmalıdır.

Topa baskı yapılmalıdır.

Topsuz savunma oyuncuları “jump to the ball” yapmalıdır.

Topu savunacak topsuz savunma oyuncular kuvvetli “close out” yapmalıdır.

Baseline tarafındaki penetreler kapatılmalıdır.

Pivot ¾ kapatılarak savunulmalıdır. Pivot pas alırsa, “double team” yapılır.

Screen’lerde switch yapılmamalıdır.


Rebound alındığında savunma biteceği için atılacak zor şutlarda dahi gevşenmemelidir.

Bir takım savunmasıdır.

Öğretmesi, öğrenmesi ve uygulanması kolay bir savunmadır.

Birlikte hareket etmenin önemi vurgulanır.

Yardım pozisyonunda nasıl savunma yapılacağını “Help and Recover” kavramını öğretir.


Basketbol eğitimini alan genç basketbolcu adaylarının taktik gelişimlerine imkan sağlayacağına man to man ve packline defence kıyaslamasını yaptım.

Packline defence öğretimi ve uygulaması kolaydır. Takım savunmasıyla ilgili düşüncelerin genç basketbolcu adaylarına verilirken tercih edilebilir. Şu unutulmamalıdır; geleneksel man to man defence modern basketbolda en çok kullanılan savunmadır. Adam adama savunmanın temellerini U14 seviyesinden sonra genç basketbolculara verilmesini önermekteyim.

Takımın gereksinimlerine göre man to man defence şüphesiz şekillenebilir. Fakat temel teknik beceriler mutlaka göz önüne alınması gerekir.

Taktik gelişiminizi aşamaları atlamadan tam olarak yapabildiğiniz zaman ileride hangi hangi takımla çalışırsanız başarılı olacağınızı ifade edebilirim.

Man to man defence konusunu ilerdeki yazılarımda drillerle daha detaylı anlatmayı düşünerek yazımı noktalıyorum. Taktik gelişiminiz umarım istediğiniz formda gelişir.

spacer