Üçgen Hücum | Dağıtım Hattı

 Üçgen hücum içerisinde isolation oynama fırsatları sistemin var olma nedenlerinden biridir. Etkili iso oyunundan söz etmek için "dağıtım hattı" kavramının oyuncular tarafından anlaşılır olmasına ihtiyaç vardır.

Üçgen Hücum

Dağıtım Hattı Nedir?

Dağıtım hattı terimini anlatmak için basketbol sahasında hayali bir çizgi çekilir. Bu çizgi çemberden pivot oyuncusunun duracağı yeri keserek pas atacak oyuncunun durduğu doğru olarak tanımlanabilir. Yani post bölgesine yerleşen pivot çember ve pas atacak oyuncuyla aynı doğru üzerinde olmasıdır.

Dağıtım hattı tüm oyuncuların pivotu beslemesinden sonra ondan faydalanmasına dayanır. Post oyuncusuna pas atıldıktan sonra hücumu başlatmak için oyuncuların doğru kararlar vermesiyle basketbol oyununa yön verilir. Dağıtım hattı kavramının ardındaki mantık; savunmanın post oyuncundan sonra hamle yapmak zorunda olmasından gelir.

Dağıtım Hattı

Dağıtım Hattı Nasıl Kullanılır?

Defans, post bölgesinde pozisyon alan pivot oyuncusunu arkadan savunabilir. Ancak bu savunma pozisyonundaki zayıflık pivotun kolayca beslenebilmesidir. Eğer pivota atılacak pasın savunulması isteniyorsa, pivot oyuncusu alttan ya da üstten savunulmalıdır. Böylelikle pivot oyuncusunun çember ve merkezle olan uyumu kesilir.

Pivot oyuncusu alttan ya da üstten savunulduğunda; posta atılacak pas, savunmanın olmadığı tarafa doğru atılmalıdır. Bu savunma konumuna karşı pivot oyuncusu oyuna yön verebilmek için pozisyonunu alarak doğru teknikle pas almada ustalaşmalıdır. Böylece dağıtım hattının oynanması söz konusu olabilecektir.

Dağıtım hattı teorisi pivota ideal pasların atılması için vurgulanması gerekir. Pivot pası aldığındaysa;
  1. Post up yapabilir,
  2. Takım arkadaşlarına pas vererek basketbol oyununa yön verebilir.

Dağıtım Hattından Nasıl Yararlanılır?

Dağıtım hattının dayandığı iki şey vardır:
  1. Posttaki oyuncu savunmasının konumlandığı yeri anlama becerisiyle defansın zayıflıklarından yararlanmaya çalışır.
  2. Dış oyuncuların savunmanın konumunu görmesiyle pivota atılacak paslarla en iyi verimi elde edilmeye çalışılır.
Dağıtım hattı kavramı uygulanırken oyuncuların aralarında 4-6 m mesafe bulunması gerektiği hatırlanmalıdır. Bu spacing, savunmanın dengesini ve close out defansında onların işini zorlaştırır. Üçgen hücumundaki bu spacing oyuncuların pas yapmaları için ideal mesafeleri oluşturmaktadır.

Genç basketbolcu adayına doğru spacing kavramını öğretmek için basketbol sahasındaki pozisyonların bulunduğu yerler işaretlenebilir. Böylelikle genç basketbolcu adayı üçgen hücumunu oynarken alışkanlıkların kazanılmasında işaretlenen noktalar onlara yardımcı olacaktır.

Sonraki üçgen hücumu yazısında görüşmek ümidiyle basketbolla kalın.
Paylaş:
spacer

1 yorum:

Yorumunuz için teşekkür ederim.
Basketbol ile ilgili fikir alış verişi için iletişime geçebilirsiniz.