Pack Line Defense İlkeleriyle Shell Drill

 Shell drill; deniz kabuğu anlamına gelen İngilizce "shell" sözcüğünden adını almıştır. Basketbolda shell drillinin amacı oyuncuların basketboldaki savunma ilkelerini öğretmektir. 

Genç basketbolcu adayları shell drill esnasında ilerde ihtiyacı olan taktiksel savunma gelişiminin temelini atar. Hemen hemen her antrenör shell drilli genç basketbolcu adaylarına çalıştırır.

packline defense ile shell drill

Shell Drill

Genç basketbolcu adaylarına takımca nasıl savunma yapacağını öğretir. Koçlar, savunmanın temel prensiplerini öğretmek için shell drilli kullanır. Shell drillde topu yönlendirme, pası engelleme, topsuz taraf savunması, iletişim, savunma rotasyonları ve savunma spacing'i gibi kavramlar gelişir.

Kanımca U14 sezonundan önce shell drill çalışmaları uygun değildir. Bu yıllarda oyuncuların birebir toplu ve topsuz savunma prensiplerini öğrenmeleri icap etmelidir. Özellikle topu 1e1 savunma becerileri öğretilmelidir.

Shell drill takımların felsefesine göre genç basketbolcu adayları için farklı düzenlenebilir. Örneğin ortadan penetreyi açıp açmamak, takımın felsefesiyle ilgili olduğu için shell drill bu durumda farklılık gösterebilir.

Shell drill genelde 4e4 formatında uygulanır. Basketbol takımının felsefesine uygun olan taktik gelişimin kazanılması beklenir. Bu yazıda basketbolda uygulanan "Packline Defense" prensiplerine göre shell drillinin nasıl yapılacağına bakacağız.


Pack Line Defense Neyi Amaçlar?

Basketbolda pack line defense bir savunma sistemidir. İleriki yazılarımda bu savunmayı detaylı bir şekilde konuşmayı düşünüyorum. Şimdilik pack line defense'in amacı nedir ona bakalım:
  1. Rakibi şut atmaya zorlar
  2. Rakip uzun oyuncularının şut atmasını ister. Tüm şutlara close out yapmak ister.
  3. Topun içeri girmesini istemez.
  4. Çembere penetre yapılmasını istemez. 

Packline savunmasında rakibin kuvvetli yanlarına bakılır. Onları istemedikleri şutları attırmaya zorlar. Böylece savunmada etkili basketbol oynamayı bekler.

Bu savunmayı tercih eden bir takımın her antrenmanda shell drill çalışması gerekmektedir. Cut, penetre, screen gibi hücum ataklarını savunma uygulamaları yapılır.

Shell drill yapılırken üzerinde durulacak en önemli şey, box out yaparak ribaund üstünlüğü kazanmaktır. Eğer box olmazsa savunma amacına ulaşamayacaktır.

Şekiller Yardımıyla Bazı İlkeler

Pack Line Defense yapan bir takımın bazı hücum ataklarını nasıl savunduğuna bakalım. Bir basketbol maçında atakları savunma değişkenlik gösterebileceğini tekrar hatırlatmak isterim. Bu değişkenlikler takımın ve koçun basketbola yaklaşımıyla ilgilidir.

Basketbolda aşağıdaki örneklerle shell drill'de genç basketbolcu adayının fikir sahibi olacağını umuyorum.

Yardım Çizgisi

shell drill
Basketbol sahası çemberden çembere boyuna hayali bir çizgi ile ikiye bölünür. Sahayı ikiye bölen bu çizgiye "Yardım Çizgisi" adı verilir.

Shell drill yapılırken topun bulunduğu tarafa göre saha ikiye bölünerek adlandırılır. Genelde "Top Tarafı" ve "Yardım Tarafı" denmektedir.

Basketbolcu adaylarının bu çizgiyi baz alarak bir takım yardım savunmaları, cut savunmaları, penetre reaksiyonları yapmaları beklenir. Genç basketbolcu adayı savunma konumlarını yardım çizgisine yaklaşarak korur.


Packline Defense Savunma Çizgisi

shell drill

Packline Savunmada yayın içerisinde hayali çizilmiş küçük bir yay daha vardır. Savunmadaki genç basketbolcu adayının bu yayın dışına çıkması çok istenmez. Bu yaya "Savunma Çizgisi" adı verilir. Savunma çizgisi, penetreyi ve pas kanallarını kapatarak topun boyalı bölgeye girmesinin zorlaştırır.

Geniş Açılı Üçgenler

shell drill
Savunma oyuncuları geniş açılı üçgenler oluşturarak yardım çizgisine yaklaşırlar. Topsuz savunma yapan tüm oyuncuların amacı basketbol sahasındaki toplu oyuncunun penetresini engellemektir.

Geniş açılı üçgen şöyle oluşturur; basketbol sahasındaki topsuz savunma oyuncuları üçgenin bir köşesinde, top bir köşede, kendileri bir köşede olur. Yani köşelerde top, kendisi ve tuttukları savunma oyuncusu vardır.

Topsuz savunma oyuncusu yardım çizgisine ve çembere yaklaşmalıdır. Geniş açılı üçgen kurdukları konumda yardıma hazır bekler. Bu pozisyona basketbolda "jump to the ball" denir.

Savunma Oyuncuların Pozisyonları

shell drill

shell drill

Basketbol sahasında topun bulunduğu konuma göre savunma pozisyonlarını 4 dışarda formatında shell drillinde yukarıdaki şekillere göre açıklayalım.

Top kanattaki hücum oyuncusundadır. Bu konumda topsuz savunma oyuncuları şöyle pozisyon almalıdır.

  • 1 numaralı savunma oyuncusu topun karşısında savunma pozisyonunda,
  • 2 numaralı oyuncu yardım çizgisinin üzerinde,
  • 3 numaralı oyuncu ayakları boyalı bölgede olacak şekilde bekler,
  • 4 numaralı savunma oyuncusu yardım çizgisine yaklaşarak geniş açılı pozisyonlarını almalıdır.
  • Top köşedeki 4 numaralı hücum oyuncusundayken topsuz savunma oyuncuları şöyle pozisyon alırlar.
  • 1 numaralı savunma oyuncusu topa yaklaşarak pozisyon alır.
  • 2 numaralı savunma oyuncusu yardım çizgisi üzerine gelmelidir.
  • 3 numaralı savunma oyuncusu da çember altında yardım çizgisinde durmalıdır.

Cut Savunması

Shell Drill

Shell drill çalışılırken hücumdaki basketbolcu pas attıktan sonra kat etmek isteyebilir. Savunma oyuncularının dikkat etmesi gereken şey onların mutlaka arkalarından gitmesini sağlamaktır.

Read&React basketbolunda köşeye atılan paslarda savunmanın önünden cross cut yapılması istendiği düşünüldüğünde savunmanın da buna bir antitez oluşturması gerekir. Bu örneğin basketbol sahasında  shell drillin tutarlılığını gösteren bir konum olduğunu görürüz.

Topsuz oyuncu kata başladığında; savunma oyuncusu uygun bir açı oluşturur. Hücum oyuncusuyla temas kurup onun arkasından kat etmesini sağlar.

Ball Screen Savunması

Topa screen geniş bir konudur. Takımın ve koçun felsefesine göre pek çok şekli vardır. Burada packlline defense ilkelerine göre bunu değerlendireceğim. Bu ilke, topun boyalı bölgeye girmemesidir. Bundan dolayı topa screen savunması olarak bu savunmayı yapan basketbol takımları genelde switch yapmayı tercih ederler.

Shell drill; genç basketbol oyuncularının savunmadaki taktik gelişiminin temellerini atar. Bundan dolayı çok önemli bir çalışmadır. Genç basketbolcu adayının shell drilli derinlemesi önemli bir noktadır.

Faydalı bir yazı olduğunu ümit ederek basketbolla kalmanızı dilerim.
spacer

KULÜBÜMDE U14 TAKIMI ÇOK GÜZEL BASKETBOL OYNAYACAK

kulübüm u14

 Kulübüm U14 Takımından Mesaj Var

TBF İstanbul U14 Asya Seri C liginde mücadele eden basketbolcularım yakın gelecekte çok iyi basketbol oynayacaklarına dair çok güzel sinyaller verdiler.

Geçen gün Ataşehir Caan U14 takımıyla karşılaşan basketbolcu adaylarımın antrenmanda çalışılan bilgi ve becerileri sahaya koyması beni son derece mutlu ve takımımın geleceği için motive etti.

Adını soramadığım rakibin 53 numaralı oyuncusunun sahadaki tüm oyunculardan atletik beceri olarak çok üstün olması, atletik becerinin yanında da basketbol becerisinin iyi olması bize maçı kaybettirdi. 38-59.

Mağlubiyetimiz fiziksel açıdan özellikle rakibin 53 numarasının altında kalınmasından dolayı geldi. Yoksa sahada takımım son derece iyi basketbol oynadı.

kulübüm u14 sportmen


Kulübüm U14 Takımı Ne Yapmak İstiyor

Bir keresinde takımımla sahada güzel tablo çizmek istiyorum. Bunun yanında oynanan basketbolun beğenilmesini istiyorum. Bunun yanında funthemental bilgi ve becerisi kazanan oyuncu topluluğu oluşturmayı amaçlıyorum.

Tam sahada olsun, yarı sahada olsun basketbolcu adayı tüm oyuncularım 3'lü Tehdit Pozisyonuna sürekli baktılar. Yarı sahada öncelik olarak şut, pas penetreye baktılar. Tam sahada pas, driblinge baktılar. Bu bakışları istatistiki verilerle de teyit edebiliyorum. 

Her ne kadar istatistik tutmasak ta rahatlıkla 10+ top kaybı yapan takımım bir elin 5 parmağı kadar top kaybı var yada yoktu. Bu oyuncularım için muazzam bir gelişme.

Rakip takımın tek oyuncusu dışında genelde topa yenilmedik. Topu durdurmanın amacının da oyuncularım tarafından anlaşıldığını ve uygulandığını gösteren bir olgu oluşmuş oldu.

Top alındığında topsuz tarafa bakış ve atak her ne kadar yukarıdaki isteklerimize göre zayıf olduysa da oyuncularım Ball side'tan gelen topu help side'a aktarma konusunda başarılı oldular. Hatta birkaç kere bir köşeden diğer köşeye kadar top pas noktalarından geçerek gitti. Aynı şekilde penetre yönlerini de oyuncularım genelde istediğimiz gibi tercih ettiler.

Give&Go oynamak ve Penetre etmek ofensive olarak geliştirmek istediğimiz taktiksel gelişimi de genç basketbolcu adaylarım layıkıyla byerine getirdiler.


Başta rakibin 53 numarasının üstün atletik becerisi ve çok iyi oyununu durduramadık. Ayrıca fiziksel olarak ta rakibin bizden uzun ve atlet olması onları bir adım daha öne çıkardı ve rakibimiz Ataşehir Caan U14 basketbol takımı haklı bir galibiyet almış oldu. Kendilerini tebrik ederim.

Kulübüm oyuncularını da göstermiş olduğu nitelikli mücadeleden dolayı alınlarından öperim. Soyunma odasına girdiğimizd tabelada yenildik fakat basketbolcu adayı oyuncularımın da kendilerinin ne kadar geliştiklerini fark etmeleri aslında oyunda bizim de kazandığımızı gösteren bir işaretti.

Yakında hem oyunda hem tabelada çok galibiyetler gelecek, aferin çocuklar
spacer

EUROLEAGUE | 2023 FINAL FOUR BELLİ OLDU



Euoroleague Final Four'u Kaunas'ta



euroleague final four


Euroleague yönetimi final four'un ev sahipliğini bu sezon Litvanya'ın Kaunas kentinin yapacağını açıkladı. 

Basketbol müsabakaları 19-21 Mayıs 2023 tarihlerinde Final Four heyecanı yaşanacak. Zalgirio Arena euroleague'te pek çok maçta en çok seyirciyi ağırlayan hafta olarak kayıtlara geçti.

Tüm zamanlar içerisinde de en çok seyircinin basketbol maçlarını izlediği Zalgirio Arena'ya ilginin yüksek olması beklenmektedir.

Final Four'a ilk kez ev sahipliği yapacak olan Zalgirio Arena'daki maçlar için Euroleague yönetimi Final Four biletlerinin 17 Ocak 2023 tarihinden itibaren satışa çıkarılacağını da açıkladı.

Euroleague başkan Dejan Bodiroga final four'da unutulmaz anlar yaşanacağını düşündüğün ifade etti. Ayrıca 2023-24 basketbol sezonunda da Final Four'un ev sahibini de açıkladı.

Gelecek sezon Final Four'un Almanya'nın Berlin kentindeki Mercedes Benz Arena'da oynanacağını duyurdu. Böylece Berlin Final Four'a 3. kez ev sahipliği yapacak.

euroleague final four almanya







spacer

ÖZEL SPORCULARLA SOSYAL SORUMLULUKLARIM

sosyal sorumluluklarım


 Özel Sporcu Kavramı

Sporu bir araç olarak kullanarak çeşitli sporları düzenli olarak yapan özel gereksinime ihtiyacı olan bireylere özel sporcu adı verilmektedir. 

Engel kavramını özellikle kullanmak istemiyoruz çünkü, asıl engel bireyin kendisi olduğunu düşünüyoruz. Bu bağlamda özel öğrenci, özel sporcu ve özel bireylerin okuduğu okullara da eğitim uygulama okulu, iş okulu yada iş merkezi adları kullanılmaktadır.

Özel bireylerle karşılaşmam aslında üniversitede oldu. İlkin Paralimpik Olimpiyatları ve bu gurubun derslerini görmemizle oldu. 

Bir gün Nejdet hocam sen basketbol ile çok haşır neşirsin İstanbul'a gitmeyi düşünüyorsan sana ön ayak olayım Özel Sporcular Federasyonu ile basketbolu kullanarak bir işbirliği yap dedi. O zaman sadece dinledim ve çok ta bana hitap etmiyordu. Çünkü sadece basketbolun kendisi aklımda vardı.

Nihayetinde beden eğitimi öğretmeni olarak Muş'un Varto ilçesinde 4 yılımı geçirdikten sonra basketbolun peşinden koşarak İstanbul'a geldim.

Şimdiye kadar nereye gittiysem basketbolu da oraya götürdüm. Her yerde kendimce bir basketbol kültürü oturtmaya çalıştım.

Özel Öğrencilerle İlk Tanışma

İstanbul'a gelmek için atama zamanı tüm okulları yazdım ve yıllar önce hocamın bana öneride bulunduğu şey ile kesişecektim. Kağıthane'de özel öğrencilere eğitim veren bir okula tayinim çıkmıştı.

Oryantasyonumdan sonra bu çocuklarla ilgili bir takım sportif faaliyetlerin varlığından söz edildi ve işler tarafıma devredildi. İlk yıl var olan işleri yaptım. Bunların tamamı bireysel sporlardaki faaliyetlerdi.

Dürüst olmak gerekirse ilk birkaç ay okulumda çalışmaktan oldukça zorlandım. Sürekli yürek burkuluyordu. Ne yapacağımı da bilemiyordum. Okulda konuyu ele almıştık ama içinde olunca duygular devreye girmiş ve elim kolum adeta bağlanmıştı.

Sonra ne oluyor diye uyandım ve işte o zaman bu çocuklar için bir şeyler yapmalıyım dedim. Her ne kadar özel sporcularımın durumu çok ağır olsa da kolları sıvadım ve bir basketbol takımı bile kurdum. İlk faaliyetimizde hiç maç kazanamadık ama çokça basket attık. 

Sonrasında önce Özel Sporcular Federasyonuyla iletişime geçtim geri dönüş olmadı. Bir gün Nejdet hocamın bana teklif ettiği sosyal sorumluluğu hatırladım. Kendisini aramadan önce Özel Olimpiyatlar Türkiye'nin web sitesini inceledim ve yanıt gelmeyeceğini düşünerek mail attım. Biraz bekleyecektim. Yanıt gelmezse Nejdet hocayı arayacak ve burada basketbolu özel sporcularla nasıl buluşturabilirim diye de fikrini alacaktım.

Yanıt çok gecikmedi daha sonra arkadaşlığımızın da güçleneceği Kerem telefon ile aradı. Yıl 2010 idi. İşte o zamandan beridir Özel Olimpiyatlar Türkiye ile söz konusu basketbol olduğunda sosyal sorumluluklarımı yerine getirmeye çalışıyorum.

Özel Sporcularımın Hikayesi

İşin daha da büyümesi yine canım basketbol sayesinde oldu. Kulübüme yakın bir iş okuluna tayin isteyerek oldu. Yeşilyurt-Yeşilköy yıllarım hem basketbol adına hem de özel sporcularım adına çok güzel zamanlardı.

Bir önceki okulum gibi değildi bu okulum. Hatta lise olarak görüyordum. Teneffüs oluyor, çocuklar bahçede dolaşıyor. İkili ilişkiler kuruyor falan.

Fakat sürekli bir şiddet ortamı da vardı. Gayet normaldi aslında gel gitleri olan çok özel öğrencimiz vardı. 

Okula tayin istemeden önce okul müdürüyle görüşmüştüm. Size gelmek istiyorum ancak özel öğrencilerimiz için projelerim var bunları yapacaksam gelirim diye. Müdürüm sağ olsun sen çalış biz seni destekleriz demişti. 

Cem ile tanışma

Özel sporcu olarak ilk tanıştığım kişi de Karma Pota Basketbol Takımı kaptanı Cem idi. O zamanlar şimdiki gibi değildi. Oldukça dağınıktı, sürekli kavga ederdi, derslerine düzenli devam etmezdi, sorumsuzdu. Onu hayata bağlayan birşey yoktu. 

Onda ilk fark ettiğim şey de basketbol oldu. Bir kursa gitmiş orada basketbolu çok sevmiş ve kurs kapanınca çok sevdiği basketboldan kopmuş. Tam bu sırada bingo dedim. Zaten ben sizi basketbol ile tanıştırmaya geldim dedim içimden mutlulukla.

Tüm sınıflara derse giriyordum. Dolayısıyla basketboldaki tecrübemi de düşünecek olursak, aday özel basketbolcuları seçmek hiç te zor olmadı. Takım kaptanı da aslında belliydi. Bu Cem'den başkası değildi.

Bir önceki okulumda öğrendim. Özel çocukların duygu ve düşünceleri vardır. Sadece bunu ifade etmekte zorlanıyorlar yada farklı bir şekilde gösteriyorlar. Biz sadece onları anlamaya çalışırsak hayat daha kolay olur.

Biliyordum. Basketbol Cem'i Cem yapacak diye. Öyle de oldu. Önce onunla konuştum. Okul basketbol takımı fikrinden söz ettim. Anladı. Sonra peşimi bırakmadı. Hep sordu. Hemen başlamak istiyordu. Çok arzuluydu.

Ona ilk sorumluluğunu verdim ve beklemeye başladım. İlk önce disiplin sorunlarını gidereceksin, derslerde örnek öğrenci olacaksın ve hiç kavga etmeyeceksin dedim. Yaptı.

İkinci sorumluluğunu da verdim. Gez dolaş okulu dedim. Basketbol takımına kimi alalım diye. Listem belliydi ama Cem'in sorumluğunu yapması için bekledim. Onu da mükkemmel bir şekilde başardı.

Sonunda yaklaşık 20 kişilik özel basketbolcum oldu. Çocukları haftada 2 gün okul bahçesinde çalıştırmaya başladım. Özel öğrencilerim hem fiziksel olarak gelişiyor, hem de basketbolun sihiri olsa gerek kazandıkları özgüvenle akademik olarak okulun en başarılı öğrencileri konumuna geliyorlardı.

Cem sadece basketbol takımının merkezinde değil okulun da nabzını tutuyordu. Bu bağlamda onun davranışları aslında okulun da nabzını tutabilirdi. Oldukça baskın bir karakterdir. Liderlik özelliği fazlasıyla vardır.  Onun için sürekli bir arkadaşını dövüyor olabilirdi. Beni dinlemedi delirdim vurdum derdi.

Şimdi düşünüyorum da çok iyi bir ekip kurmuşum. Ceza ve ödül yönetmeliği bile yapmışım. En ağır cezamız da antrenmanlara almamak. Basketbolu seviyorsanız davranışlarınıza dikkat edeceksiniz. 

Antrenmanlar ilerledikçe basketbola bağlılık ta arttı. Okulumda ilk biten şey ne oldu biliyor musunuz?

Fiziksel şiddet son buldu. Cem artık ne fiziksel şiddet uyguluyor ne de fiziksel şiddete izin veriyordu. Bununla birlikte hitap biçimi de gelişti. Kendini sözel çok net ifade ediyordu. Fiziksel görünümüne dikkat ediyordu.

Artık hem çok kibar konuşan bir çocuk vardı, hem de sözel ifadeleri mükemmel bir çocuk gelmişti. 

Okul kadın basketbol takımının kurulmasına dahi ön ayak oldu. Belki de Türkiye tarihinin Tek Özel Kadın takımını biz kurduk ve bizden başka da özel kadın takımı sonradan kuruldu mu onu da bilmiyorum.

Organizasyon yapma yeteneğini basketbol sayesinde keşfeden Cem şimdi organizasyon şirketinde çok başarılı bir iş hayatı sürdürmektedir. Eee güzel de konuşunca bir ekibi yönetince iş hayatında basketbolun sana kattığı değerleri de unutmazsın. Cem de basketbolun bu değerini çok iyi bilir. Sorarsanız anlatır da.

O kadar çok sportif başarımız ve faaliyetlerimiz var ki anlatsam bitmez. Şehir şehir anımız vardır.

Berke ile Tanışma

Basketbol takımımız kurulduktan 1 yıl sonra Berke okulumuza geldi. Berke'nin en önemli eksiliği iyi bir  çevresel ortamı görmemiş olmasıdır. Bu basketboldan sonra tamamen değişti. 

Biraz olsun Berke'yi serbest bıraktığınızda hemen olur olmadık bir davranışa yada ortama kayardı. Görev ve sorumluluğu neredeyse hiç yoktu. Şiddet eğilimi yoktu ancak olumlu tek bir davranışı da yoktu.

O dönemin sınıf öğretemeni ondan çok şikayetçilerdi. Hatta benim hala Berke üzerinde bir elim var. Zaman zaman kontrolden çıktığı bir anları oluyor. Hatta bir keresinde kafama koltuk fırlattı. Bana olan saygı ve sevgisi o kadar fazladır ki kontrolden çıktığında neyin ne olduğunu ayırt edemez.

Ancak Berke'yi ilk gördüğünüzde de şu gözünüze çarpar. Uzun boylu, yakışıklı, kibar bir çocuk görürsünüz. Onunla biraz zaman geçirdikten sonra özel birey olduğunu anlarsınız.

Berke'nin fiziksel durumunu görünce hemen basketbol takımına aldım. Arkadaşları da onu kabul etti. Kısa sürede takımın gerçek bir üyesi oldu. Ancak antrenmanlara gelmeme, görev ve sorumluluklarını yapmama halleri çok fazlaydı. Antrenmanlara katılma konusunda en çok cezayı alan özel sporcum Berke'dir. Bir keresinde 1 ay idmanlara almadım. 

Eğer bir özel basketbolcum ceza almışsa ve o sırada bir faaliyetimiz varsa, cezalı olan takım üyesi o etkinliğe katılamaz kuralı da vardı. Berke birçok sportif faaliyet bu bağlamda kaçırmıştır.

Çok sürmedi yarım dönemde Berke basketbolu özümsedi, sorumluluk almaya başladı. Derslerinde yükselişe geçti. Ancak en akademik olarak takımın en gerideki bireyiydi. Mental olarak en zayıf özel basketbolcum Berke idi.

Diğer zayıf yanı da çok çabuk ikna edilebilir olması. Bu da onun kolaylıkla kandırılmasını sağlardı. Basketbol eğitimiyle birlikte Berke bugün bunların çoğunun üstesinde gelebiliyor. Hala tek başına kaldığında sorunları aşmakta zorlansa da, hayatını normal bireylerin içerisinde bağımsız bir şekilde yürütebiliyor.

Özel Olimpiyatlar Türkiye bünyesinde Basketbol Avrupa sayı krallığını kazanan özel sporcumuzdur. Basketboldaki başarıları onun özgüveninin yerine gelmesini sağladığı için bugün bir ayakkabı firmasında çalışmaktadır. Uzun yıllardır bu iş yerindeki sürdürülebilirliği devam ediyor.

Nerden, nereye. Onun okul dışı eğitmenlerinden biri Berke asla bağımsız yaşayamaz demişti. Keşke şimdi onu Berke'yle tanıştırabilsem. Basketboldan öncesi ve sonrası diye.

Şimdi Berke ile oturup uzun sohbetler yapabilirsiniz. Çünkü ben basketbolu sadece maç kazanmak için götürmüyorum gittiğim her yere. Basketbolun özünü, sporun özünü, birleştirici gücünü kullanıyorum. 

Özel Olimpiyat Türkiye de tam olarak bunu yaptığı için sosyal sorumluluk olarak işbirliği yapıyorum. Özel gereksinim duyan bireyleri spor kanalıyla normal hayatta kendilerine yetmelerini sağlamak.

Akın ile Tanışma

Akın okul dışında tanıştığım özel sporcudur. Basketbol antrenörü bir arkadaşıma basketbol eğitimi almak için gitmiş Akın. Tabi arkadaşım da Akın'ın kaynaştırma programında zayıf olduğunu ancak benimle kendini bulabileceği kanısına varmış. 

Aradı kendisinden söz etti. Onu memnuniyetle aldım. Bir deneme sürecinden sonra takıma entegre ettik. 

Akın bana ilk geldiğinde Berke'den daha da zayıftı. Hala da mental olarak en zayıf özel basketbolcum. Çok dengesizdir. Bir anı bir anını tutamaz. Çok güzel konuşur. Davranışlarında çok tutarsızdır.

Akın ilk yılında antrenmanlara çok yarılı geldi. Neden mi? Tutarsız davranış ve sözlerinden dolayı tabi. Bir ona ne bakıyon ters ters diye posta koymuş, garibim Akın ne anlasın ters yanıta ters cevap ve ardından bir kamyon dayak yemiş.

Ergenlik diyelim demesine de, dayak yemeyi kesinlikle hak etmeyen bir çocuktur. Pırlanta gibidir. Ama sokaklar o kadar da güvenli değildir. Antrenmanlarımız içerisinde Akın'a kendini kontrol etmesi yetisi kazandırmaya çalıştım. 

Kendisini ifade ederken ne zaman nerede nasıl konuşması gerektiğini, hangi davranışlardan kaçınması gerektiğini de öğretmeye çalıştım.

Akın tam olarak hala davranışlarında olur olmaz hareketeler yapsa da bugün o da basketbolun gücünün yarattığı bir etkiyle kendi hayatını idame ettirmektedir.

Gene arada sırada şiddete maruz kalıyor ama bu vakalar ilk geldiğinde bu zamana kıyaslanacak olursa yüzde 1'e düştü diyebiliriz.

Kaybetmeyi kabullenip, kazandığında da rakibini tebrik etmeyi öğrenen Akın aslında Özel Olimpiyat Türkiye'nin de asıl amacını gösteren canlı örneklerinden biridir.

sosyal sorumluluklarım

Sonuç Olarak

Özel gereksinime ihtiyacı olan 3 özel basketbolcumu yazarken ilk aklıma gelenleri yazdım. Her 3 özel sporcumun da hayatlarını bağımsız bir şekilde idame ettirmeleri ve sosyal hayatta birlikte paylaşımda bulunmalarını basketbol sadece bir araç oldu.

Ben inanıyorum ki Türkiye'de yüzlerce Cem, yüzlerce Berke, yüzlerce Akın var. Sadece onlara kazanama şansı verelim, kazanamasalara bile çabalarında  onlara cesur olma fırsatı sunalım.

Ben de onlardan şunu öğrendim. Zaman usta gibi kafama vura vura öğrettiler. SABIR.

Kazandığımız sayısız ulusal başarı, katıldığımız bir sürü ulusal faaliyet var. Kupalarımızı anlatmak ayrıntı kalıyor. Şimdi elde ettiklerinin yanında. Bağımsız birey hayatta kendilerini ifade ediyorlar.

En büyük engel bizim kendi kafamızdaki engeldir.

Hayat birlikte oyun birlikte

spacer

OKULUM ERKEK FUTBOL TAKIMI ELEME TURU YARIFİNALİ

Futbol erkek

Okulum Erkek Futbol Takımı Rayda

Okul sporları faaliyetleri kapsamında başlayan mahalli liglerde okulum erkek futbol takımı eleme turunu bir bir geçerek yarı finale kadar gelmeyi başardı.

Okulum erkek futbol takımı geçen yılın aksine çok daha iyi bir kadro kurarak futbol sahasında karakterini ortaya koyuyor. Bunun paralelinde çeyrek finali 5-0'lık net bir skor ile geçen okulum erkek futbolcuları final vizesi için maç gününe geldi.

Hava şartlarının olumsuzluğu, yağışın olması her ne kadar Ümit hocayı memnun etmese de futbolcu öğrencilerimin arzusu memnuniyetsizliğime ket vurdu.

Müsabakanın her şeyden önce sportmence sonlanacağından emin olarak sabah erkenden kafilemiz toplandı ve toplu ulaşım araçlarıyla Yedikule Namık Sevik stadına doğru hareket etti.

Okulum futbol erkek


Maç Öncesi Hazırlık

Takım kasvetli bir sabahta tüm öğrencilerden önce okul bahçesinde hazır bulundu. Daha güneş doğmadan öğrencilerimin kenetlenmesi takımımız adına önemli bir pozitif puan olarak değerlendirdim.

Spor malzemelerimiz, formalarımız, yedekler kulübesi için malzemelerimizi de topladık. Maç öncesi toplantıda takım kaptanı Enes her şeyden önce sportmence yarışmanın önemi vurgulaması gurur verici bir açıklama oldu.

Maç Nasıldı?

Oyuna santra vuruşunu rakibimiz Sultangazi Nuri Pakdil AL başladı.

Maçın genelinde okulum erkek futbolcuları oldukça etkiliydi. İlk yarıyı tek kale oynadı. Ancak gol bulmaması.

Kalecimiz Fatih, kaptan Bali ve Dilaver kardeşlerin çok iyi oyunuyla golü ha bulduk ha bulacak olduk.

İkinci devrenin ortalarına doğru Fatih Arda oyundan düşünce maç dengelendi.

Artık penaltı atışlarına hazırlandığımız sırada 90+3’te frikik golüne engel olamayarak okul sporları mahalli liginde grubumuzda yarı finalde elenmiş olduk.

Sporcu futbolcu öğrencilerimin gösterdiği sportmence yarışmadan dolayı kendilerini kutlarım.
spacer