MŞP Atletizm Takımından İyi Başlangıç

 MŞP'ye görevlendirildiğim ilk günden bu yana okul spor takımlarımız için büyük bir heyecan ve sorumluluk duygusuyla çalışıyorum. Özellikle basketbol branşında yoğun bir tempoda ilerlerken, aynı zamanda atletizmde de güçlü bir temel oluşturmak istedik. Şu anda dört farklı yaş kategorisinde toplam 105 öğrencimizle basketbol antrenmanlarımız sürüyor. Ancak bu yoğun temponun arasında yeni bir hedef koyduk: MŞP Atletizm Takımını kurmak.

MŞP Atletizm Takım

Cumhuriyet İçin Koşan Takım

Atletizm branşında küçük erkek, küçük kadın, yıldız erkek ve yıldız kadın kategorilerinde oluşturduğumuz takımlarımızla, Cumhuriyet Bayramı'nı onurlandırmak üzere ilçe kros yarışmalarına katıldık. Uzun bir aradan sonra okul tarihimizde ilk kez böyle bir organizasyonda yer almak hepimiz için ayrı bir gurur kaynağı oldu. Cumhuriyetin anlamını ve değerini yüreğimizde hissederek, bu yarışa katılmak bile bizim için büyük bir onurdu.

Cumhuriyet İçin Koşan Takımlarımız

MŞP Atletizm

Küçük Erkek Takımı

Cesur, Sezer, Kuzey İlkay ve Yavuz

Küçük Kadın Takımı

Rabia, Rana, Ela ve Ervanur

Yıldız Kadın Takımı

Mira ve Nergiz

Yıldız Erkek Takımı

Ahmet, Şiyar, Buğra, Mustafa, Yusuf

Gurur Dolu Sonuçlar

Cumhuriyet Bayramı koşusunda ilk yılımızda Küçük Erkekler kategorisinde takım olarak birincilik elde ettik. Bunun yanı sıra bireysel derecelerde de büyük bir başarıya imza attık: Öğrencilerimizden  birincilği Cesur, ikinciliği  Sezer, dördüncülüğü Kuzey kazanarak bireysel ödülleri almayı hak ettiler. Böylece MŞP tarihine unutulmaz bir sayfa eklediler.

Küçük Kadın Takımımız ise yanlızca 4 puanlık bir farkla kupayı kaçırdı. Ancak gösterdikleri azim ve mücadele ruhu, kazanmaktan çok daha değerliydi.

Yıldızlar kategorisinde yer alan tüm sporcularımız yarışmayı tamamlayarak hem okulumuza hem de Cumhuriyetimize yakışan bir dayanışma örneği sergilediler.

MŞP Kupa

Sporun Birleştirici Gücü

İlk yılımızda okul sporları sezonuna kupayla başlamak, sadece bir başarı değil, aynı zamanda bir umut oldu. MŞP atletizm takımının elde ettiği bu sonuç, okulda sporun ne kadar birleştirici bir güç olduğunu bir kez daha gösterdi.

Cumhuriyet için koşan öğrencilerimle gurur duyuyorum. Her biri, disiplinin, çalışmanın ve dayanışmanın simgesi oldu.


Bu başarıyla birlikte MŞP'de yeni bir heyecan doğdu. Artık okul sporlarında yer almak, örnek öğrenci ve örnek sporcu kimliğiyle hareket etmek için hep birlikte çalışacağız. Sporun birleştirici gücünü yaşatan ve bize bu gururu tattıran tüm öğrencilerime yürekten teşekkür ediyorum.

Cumhuriyet için koştuk, birlikte kazandık.
spacer

SENİ BASKETBOL TAKIMINA ALDIM | Sessizlik ve Eksiklik Hissi (9)

 Bölüm 9

Sessizlik ve Eksiklik Hissi

Yaklaşık iki haftadır Melek öğretmenin yokluğunu, onun bize bıraktığı ruhla doldurmaya çalışıyorduk. Antrenmanları şimdilik İbrahim öğretmen yürütüyordu. Melek öğretmenle okulda en iyi anlaşan kişi oydu. Yeni koç gelene kadar bizi yalnız bırakmayacağına dair Melek öğretmene söz vermişti ve sözünü tutuyordu.

Seni Basketbol Takımına Aldım

Antrenmanlarda kimsenin ağzını bıçak açmıyordu. Top yerden sekince çıkan ses, sanki salonun sesini tokatlıyor, yankısı karşıki dağlara vuruyordu. Bu ruhsuzluğu bozmak gerekiyordu. O an Melek öğretmenin bana attığı pas aklıma geldi:

"Arkadaşlar, yeter bu sessizlik. Bence bir an önce kendimize gelmeli ve bu sezonu Melek öğretmen için oynamalıyız," dedim. "Hatta bu sezonun adını 'Melek'in Son Sesi' koyalım."

Bu fikir takımı heyecanlandırdı. Artık bu sezonu Melek'in anısını yaşatmak ve onun inandığı değerleri korumak için oynayacaktık. Ama sahada işler göründüğü kadar kolay gitmiyordu. Küçük hatalar zincir haline geliyor, moral bozuyordu. Her gece bunun çözümünü düşünerek uyuyamıyordum.

Meryem, Melek öğretmenin yokluğunda yaptığı hatalar yüzünden sık sık antrenmanı terk etmek istiyordu. Her defasında Tuğba ona moral veriyor, "Aile olmak pes etmemektir" diyerek onu ikna ediyordu.

Bir gün antrenman çıkışında Çiğdem usulca bana döndü ve:

"Bu böyle gitmez Elif," dedi. "Takım darmadağın gibi. Belki de lider eksikliği hissediyoruz."

Sözleri beni derinden etkiledi. Melek öğretmenden boşalan yerin doldurulması gerekiyordu. Bu sorumluluk kısmen bana da düşüyordu. O gece sabaha kadar düşündüm. Yatakta bir oyana bir bu yana döndüm. Güneşin ilk ışığı odamı aydınlattığında, artık ne yapmam gerektiğini biliyordum. O andan itibaren liderliği omuzlamaya kararlıydım.

Ertesi gün antrenmana geldiğimizde, İbrahim öğretmen her zamanki gibi bizi kapıda karşıladı. Orta yuvarlakta toplandığımızda bize haberi verdi:

"Çocuklar, yarından itibaren aşağı semtin koçu olan Bekir Bey sezon sonuna kadar sizinle olacak. Biliyorsunuz ben Melek'in ricası üzerine elimden geldiğince size yardımda bulundum. Umarım bir nebze de olsa size faydam dokunmuştur."

Takımdan yükselen sesler birbirine karıştı:

"Sizi çok sevdik!" Varlığınız bize Melek öğretmeni hatırlattı!"

O günkü antrenmandan sonra takımca kısa bir toplantı yaptık. Duygular karmakarışıktı: Umut, direnç, önyargı, endişe...

Yeni Koçla Tanışma

Ertesi gün, antrenman saati beş dakikayı geçmişti. Isınma yapıyorduk ama yeni koç ortada yoktu. Derken salona spor ayakkabıları, kot pantolon ve beyaz gömleğiyle biri girdi. Tanıdık geldi. Daha önce bir maçta görmüştüm: Bekir koç.

Melek öğretmenin aksine spor kıyafetleri yoktu, not defteri yoktu, düdük bile taşımıyordu. Bizi orta yuvarlata toplamadan doğrudan konuşmaya başladı. 

"Ben Melek değilim. Bundan sonra benim kurallarımla ilerleyeceğiz. İlk kural olarak ta, bana 'Bekir koç' diye sesleneceksiniz."

Antrenman şekli farklıydı. Hiç fundamental çalıştırmadı. doğrudan örme, 3e2, 3e3 ve maç yaptık. Bazı oyuncuları da kenara oturtup bir daha idmanın herhangi bir bölümüne dahil etmedi. Tuğba'nın şut atmasını yasakladı. Oysa Tuğba, üçlü tehdit pozisyonunu aramızda en etkili kullanan oyuncuydu. Onun şut tercihinin doğru olduğundan her zaman emin olurduk ama Bekir koç Tuğba için şut atamaz demişti.

Bekir koç kazanmayı her şeyin önüne koydu. Oysa biz bazı kayıpların da kazanmak olduğunu öğrenmiştik. Kayıplarda dersler öğrenmiştik. Kayısı Festivalinin açılış maçında aldığımız yenilgiden aldığımız ders, sezon sonunda şampiyonluğa ulaşan bir yolu açmıştı.

Tüm bu karmaşıklıklar içerisinde bir akşam günlüğüme şunları yazdım:

"Bekir koç farklı biri. Ama Melek öğretmen bize farklılıklara karşı takım olmayı öğretti. Bazı arkadaşlarım hayal kırıklığı yaşıyor olabilir ama aldığım pası değerlendirme zamanı olarak görüyorum bu durumu."

Melek öğretmenin hediye ettiği bordo kaplı defterini açtım. İçinde el yazısıyla yazmış olduğu küçük bir not düştü:

"Yeni gelen seni test edecek. Ama senin kalbin, hem oyunu oynayacak hem de takımına yol gösterecek."

Bu satırlar bana güç verdi. 

Ertesi günkü antrenman yine aynı şekilde başladı. Bekir koç yine geç geldi, yine aynı sert ifadeyle:

"Melek size hayal kurmayı öğretmiş. Artık hayal yok. Ya bana uyarsınız ya da gereğini yaparım."

Bu sözler herkesi sarsmıştı. Ama ben artık hazırdım. Antrenmanın sonunda önce kenarda oturan arkadaşlarıma yaklaştım:

"Hepimiz bu takımın parçasıyız. Oynamazsanız bile buradasınız ve birlikteyiz. Hiç birimiz yalnız değiliz. Birlikte çalışıp, birbirimizi geliştireceğiz. Takımı ayakta tutan bir aile olacağız. 

Tuğba beni destekleyerek başını salladı: "Sen ne yaparsan biz de varız."

Çiğdem gözlerime bakarak: "İyi ki varsın Elif."

Antrenman bittikten hemen sonra koç salonu terk etti ama biz kaldık. Birlikte çalışmaya devam ettik. O gün ilk kez antrenman bitiminde salondan çıkarken yüzlerde umut vardı. liderlik, sadece sahada skor üretmek değilmiş; zor anlarda omuz vermekmiş. Melek öğretmenin sesi kulağımda çınladı:

"Takım olmak bir pas kadar basit ama bir ömür kadar da değerlidir."
spacer

Taktik Bilgi | Tam Saha Baskıda Topun Oyuna Girmesi

 Tam saha baskı, özellikle altyapı seviyesindeki genç basketbolcu adaylarının çok zorlandığı bir savunma taktiğidir. Yoğun baskı altında topu oyuna sokmak, doğru yerleşim ve karar verme becerisi gerektirir. Ancak dört temel yerleşim kalıbını bilmek, tam saha baskıyı yönetmenin en etkili yollarındandır.

Baskıyı Kırma

Tam Saha Baskıya Karşı Dört Temel Yerleşim Kalıbı

Tam saha baskıyla karşılaşan genç basketbolcu adaylarının aşağıdaki dört kalıbı bilmesi başlangıç, hatta orta düzey aşama için yeterli olacaktır:
  • Paralel yerleşim ile kat
  • Paralel yerleşim ile perdeleme
  • Dikey yerleşim ile perdeleme
  • Dikey yerleşim ile kat
Bu yerleşim biçimlerini doğru kullanan takımlar, daha topun oyuna girmesiyle birlikte tam saha baskının etkisini ciddi oranda azaltabilir. Akabinde oyunun kendi temposuna uygun şekilde akmasını sağlayabilir.

Bu yerleşimler, özellikle topun güvenli oyuna girişini ve ilk pas bağlantısını kurarak hücum bağlantısını kolaylıkla devam etmesini sağlamaktadır.

Altyapıda baskı neden panik yaratır?

Altyapı seviyesindeki oyuncular henüz oyunu okuma, pas zamanlaması ve saha görüşü becerilerini geliştirme aşamasındadırlar. Bu nedenle tam saha baskı karşısında telaşa kapılmaları doğaldır.

Telaşı ortadan kaldırmak için oyunculara fundamental becerilerini sistemli şekilde kazandırılmakla aşmak mümkündür. Dolayısıyla taktik setlerden önce genç basketbolcu adaylarının şu becerileri kazanması önerilebilir:
  • Baskı altında pas açısı yaratma,
  • Topun güvenliği ve dribling yönünü kontrol etme,
  • Doğru yerleşim ve spacing bilinci aşılama,
  • El-göz koordinasyonuyla hızlı karar vermeyi kazandırm.
Bu ilkeler, genç basketbolcu adaylarının baskı karşısında soğukkanlılığını korumalarını sağlar.

Gerçek Oyun Senaryolarıyla Baskı Kırma Çalışmaları

Tam saha baskıyı kırmak için yapılan antrenmanların oyunun gerçek anlarına benzer şekilde planlanması büyük yararlar sağlar. Bu durumlar için aşağıda birkaç senaryoyu paylaşmak istiyorum.
  • Sayı sonrasında topun oyuna sokulmasıyla başlayan bir drill ile,
  • Savunma ribaundundan sonra baskının oluşacağı bir drill ile,
  • Serbest atıştan sonra yerleşen bir baskıyla,
  • 2ye2, 3e3, 4e4 gibi küçük grup drilleriyle tam saha baskı çıkışı çalışılabilir.
Bu çalışmalar hem hücum hem savunma açısından farklı konumlarda genç basketbolcu adaylarının doğru yerleşim alışkanlığı kazanmasına yardım eder. Ayrıca oyuncuların oyun farkındalığı ve saha görüşü gelişir.

2025-26 Euroleague sezonundan iki örnekle üst düzeyde tam saha baskıyı kırmanın nasıl yapıldığını gösteren uygulamalar bu yazıda bakacağız. İkinci turda oynanan iki maçtan şu örnekleri analiz edeceğim:
  • Dikey yerleşim ile perdeleme - Anadolu Efes vs Hapoel Tel Aviv
  • Paralel yerleşim ile kat - Panathinaikos Aktor vs FC Barcelona
Bu örnekler, hem topun oyuna giriş sürecinin hem de spacing düzeninin önemini net biçimde gözler önüne seriyor.

Dikey Yerleşim ile Perdeleme: Efes - Hapoel Örneği


Anadolu Efes, Hapoel'in tam saha baskısına karşı topu oyuna Cordinear (10) ile sokmaya hazırlanır. 

Smits (11), faul çizgisinde dikey perdeleme kurar.

Şehmus (2) pedeyi kullanarak çembere doğru kat eder, ancak savunma önlem alınca kalıbın devamı olan açık alana yönelerek yeniden pas almak ister.

Bu esnada Smits "shape up" yaparak (topa görünmek) pas almak için açı kazanarak pası alır.

Cordinear akabinde sahaya girerek Smits'ten topu geri alır. Ardından Şehmus ve Cordinear paralel olarak ileri hareket ederken, Smit orta koridoru doldurur.

Bu düzen, baskının etkisini minimize eder ve Efes'e geçiş hücumu (transation offense) için şans verir.

Paralel Yerleşim ile Kat: Panathinaikos - Barcelona Örneği


Barcelona, Panathinaikos'un baskısına karşı topu oyuna sokarken Cale (3) topu alır.

Guardlar, Satoransk (13) ve Punter (0) dirseklerde konumlanarak kısa köşelere ani kat yapar.

Satoransky topu aldıktan sonra Cale orta koridoru kullanarak koşar ve kanada geçerek Pera (44)'nın ortaya geçmesiyle rotasyon yaparlar. Punter ise Satoransky ile paralel ileriye doğru hareket eder.

Böylece topu güvenli bir şekilde ileriye taşırlar. Savunma yarı sahada taktik geliştirip ikili sıkıştırma yapsalar da, doğru spcacing sayasinde baskı etkisini yitirir.

Bu örnekler, tam saha baskıyı kırmanın temel prensiplerini başarıyla yansıtır. Her iki örnekte de yarı saha devam ilkeleri vardır. Ancak yarı saha geçiş anını vurgulamak için bu konuya değinmeyeceğim.

Genç Basketbolcu Adaylarına Öneriler

Tam saha baskıya karşı topun oyuna güvenli girişi, yüksek koordinasyon ve takım bilinci gerektirir. Bu becerileri geliştirmek için aşağıdaki çalışmalara yer verilebilir:
  • 2'li, 3'lü, 4'lü baskı kırma drilleri içeren tekniklere,
  • Orta koridorun kullanılması ve spacing odaklı pas drillerine,
  • Zamanlama temelli top alma ve perdeleme koordinasyonu içeren driller.
Küçük gruplarla yapılacak bu tip antrenmanların sayesinde genç basketbolcu adayları şu becerileri kazanacaklardır:
  • Tam sahada basketbol oynamanın farkındalığına varırlar.
  • Baskı altında karar verme becerileri gelişir.
  • Oyunun ritmini kontrol etme becerileri gelişir.
Unutulmamalıdır ki, tam sahada basketbolu öğrenen bir oyuncu, yarı saha basketbolunu çok daha kolay öğrenir ve geliştirebilir.

Tam saha baskı, oyuncuların taktiksel gelişimleri açısından onların düşünme yetisini güçlendirir. Genç basketbolcu adaylarına doğru yerleşim kalıpları ve baskı kırma ilkeleri öğretildiğinde, baskı artık onlar için bir tehdit olmak yerine oyun temposunu yönlendirme şansı olur.

Akıllı oynayarak basketbolla kalmanızı ümit ederim.
spacer

Drill: Topum Sende

 Basketbolda en kritik unsurlardan biri top paylaşımı ve oyun içi farkındalıktır. Bu kriterler, hücumda hızlı ve doğru karar vermeyi ve savunmada dengeli yerleşimi sağlar. Topum Sende drilli, genç basketbolcu adaylarının pas zamanlaması, karar verme becerisi ve dikkat seviyelerinin gelişmesini sağlar. 

Topum Sende drillinde aynı zamanda, fastbreak ataklarında coast to coast becerisini desteklerken, transation defense (savunmaya dönüş) konusunda da önemli kazanımlar elde edilmesini sağlar.

Topum Sende

Topum Sendeki Temel Amaç

Bu drilldeki temel amaç, genç basketbolcu adaylarının pas becerilerini geliştirmek, açık alan yakaladıklarında dribling kanallarını etkili kullanarak çembere gitmelerini sağlamak ve pozisyonu isabetli bitirişlerle tamamlamalarına yardımcı olmaktır.

Böylece genç basketbolcu adaylarının açık alanda basketbol oyun bilgisi kazandırılmaya çalışılır. Çünkü açık alanda basketbol oynamayı beceren genç oyuncular, yarı saha basketbolunu öğrenmeye başlarlar. Açık alanda basketbol oynamak için ideal bir drill olarak Topum Sende ön plana çıkmaktadır.

Topum Sende'nin Uygulaması

  • Oyuncular, orta saha çizgisinde karşılıklı olarak dizilir.
  • Karşılıklı oyunculardan birinde top vardır.
  • Koçun talimatıyla karşılıklı oyuncular paslaşmaya başlar. Paslaşmalar işaret gelene kadar hızlı olmalıdır.
  • Pası veren ve pası alan oyuncuların çabuk refleks göstermesi gerekir.
  • Pas trafiği kontrol altında tutularak,; çabuk, kuvvetli ve isabetli pasların yapılması oyuncuların dikkat seviyelerini geliştirir.
  • Koçun sinyali beklenirken oyuncuların konsantrasyon ve dayanıklıkları sınanır.
  • Koçun sinyaliyle birlikte topa sahip olan oyuncu kendi bulunduğu yarı sahanın çemberine dribling kanalını etkili kullanarak hızlıca çembere gitmelidir.
  • Topu kontrol etmeyen oyuncuysa, toplu oyuncuyu ebelemeye (savunmaya geçmeye) çalışır.
  • Toplu oyuncu kendisini kovalayandan kaçarak isabetli basket bulmaya çalışır.
  • Topum sende drilli, hem rekabetçi hem de eğlenceli bir antrenman ortamıyla oyuna renk katar.

Kazanımlar Nelerdir?

  • Fundamental: Oyunculara pas isabeti, top kontrolü, pas hızını ayarlama, dribling kanalını etkili kullanma, fastbreak ve coast to coast becerisi kazandırır. Ayrıca fastbreak sonrası transation defense alışkanlığı kazandırarak hücum-savunma geçişlerini hızlandırır.
  • Kondüsyon: Devamlı hareketlilik sayesinde hem zihinsel hem de fiziksel dayanıklık gelişir. Bunun yanı sıra oyuncuların sahadaki farkındalık özellikleri güçlenir.
  • Mental: Oyuncuların dikkat dağınıklığını azaltır, oyun içinde "her an hazır olma" bilinci pekişir. Genç basketbolcu adaylarının karar verme süreçlerinde etkili rol oynar.
  • Takım Uyumu: Oyuncuların birbirlerini görmesi, duyması ve hissetmesi üzerine kurulu bir paylaşım ortamı sağlar. Paslaşan oyuncular taraflara göre iki takıma ayrıldığında "en çok sayı bulan grubun kazanması" kuralı eklenerek takım ruhu ve rekabetçilik gelişir.

Yaş Gruplarına Göre Uyarlaması

  • U12: Oyunun eğlenceli yönünü ortaya konularak grup yarışmaları şeklinde uygulanabilir. 
  • U14 ve U16: Hız ve yön değişiklikleri içeren varyasonlarla zorluk seviyesi arttırılır. Örenğin sahaya yerleştirilen kukalarda yön değişikliği yaptırarak geriden gelen oyuncuyla 1e1 oynatmak gibi. 
  • Üst seviye: Dar alanda, yüksek tempolu ve süre tutularak uygulama gerçekleştirilebilir. Böylece oyuncuların hız ve dar alanda karar verme becerileri geliştirilir.
Topum sende drilli oyuncuların koordinasyon becerilerini geliştirilmesi sağlanır. Çalışmanın temposu oyuncuların seviyesine bağlı olarak ayarlanabilir. Topum sende drilinde sadece pas becerileri geliştirilmez. Aynı zamanda takım içi iletişimi de güçlendirerek oyuncuların sahadaki farkındalıklarını geliştirir.

Topum Sende drillinde genç basketbolcu adaylarına açık alanda basketbol oynama becerisi kazandırılır. Genç basketbolcu adayları unutmamalıdır ki; açık alanda basketbol oynayan bir oyuncu, yarı saha basketbolunu daha iyi oynar. Açık alan basketbolunu öğrenmek, bireysel gelişim açısından son derece kıymetlidir.

Bir sonraki basketbol eğitim yazısında görüşmek ümidiyle, basketbolla kalın.
spacer

Mahmut Şevket Paşa Ortaokulu'nda Basketbolun Yükselişi

 Mahmut Şevket Paşa Okuluna geldiğim ilk gün, öğrencilerin gözlerindeki merak ve enerji bana yeni bir ilham verdi. Kurtuluş Anadolu Lisesi'nden görevlendirmeyle geldiğim bu yeni okulumda, deneyimlerimi yeni öğrencilerime aktarma fırsatı bulmak, benim için heyecan verici bir başlangıç oldu.

Mahmut Şevket Paşa Ortaokulu

Mahmut Şevket Paşa Ortaokulu'nun Spor Potansiyeli

Okulumuz, güçlü öğretmen kadrosu, öğrencilerin yüksek enerjisiyle spora çok ilgili öğrencileri barındırmaktadır. Beden eğitimi derslerinde öğrencilerin aktif katılımı oldukça yüksek seviyelerdedir. Basketbol takım seçmelerine 200'den fazla öğrencinin başvurması bu durumu kanıtlar niteliktedir. Böyle bir ilgi karşısında durumu kadar doğru değerlendirmem gerektiği sorumluluğunu üzerime yüklemektedir.

Okulda dört beden eğitimi öğretmenin yoğun ders programının yanı sıra; sınıflar arası turnuvalar, kulüp takımları ve okul takımlarının düzenli çalışmalarıyla okulda ilk amaç olarak spor ve basketbol kültürü yaratmayı düşünmekteyim.

Basketbolun Öğrencilerime Katacağı Değer

Benim için basketbol yalnızca bir oyun değildir. Disiplin, takım ruhu, dayanışma ve mücadele demektir. Bu değerleri Mahmut Şevket Ortaokulu öğrencilerine kazandırmak, onların hem sahada hem hayatta daha güçlü bireyler olmalarını sağlayacak.

Bun minvalde, küçükler ve yıldızlar kategorisinde kız ve erkek basketbol takımlarıyla okul liglerinde ve kulüp müsabakalarında sergileyerek öğrencilerin profesyonel basketbol eğitimi alma imkanı kazanmalarını sağlamaya çalışacağım.

Hedefim, Mahmut Şevket Paşa Ortaokulu'nu Şişli'de ve İstanbul'da sporda örnek gösterilen bir okul haline getirmek olacaktır. Çocuklarımızın özgüvenini büyütmek, sporla sosyal becerilerini geliştirmek ve onları geleceğe hazırlamak olacaktır.

Sporla Güçlü Bir Gelecek

Mahmut Şevket Paşa Ortaokulu'na görevlendirilmiş olmak, bana yeni bir motivasyon kazandırdı. Burada öğrencilerimin spor hayallerine eşlik etmek, onlara yol göstermek ve basketbolun sihirli gücüyle hayatlarına değer katmak için sabırsızlanıyorum.

Sevgiyle, sporla ve basketbolun enerjisiyle, hoş buldum.
spacer