Read&React Basketbol Sistemi

bal porsukları basketbol

Read&React basketbol Rick Torbet tarafından oluşturulmuş bir hücum sistemidir. Motion offense sistemi ile çok benzerlik göstermektedir. Genç baskebolcu adaylarının oyun bilgisi ve funthemental becerilerinin geliştirmek için idealdir.


Read&React basketbol sistemi pek çok aşamadan oluşmaktadır. Basketbolcu adaylarına her şamada nasıl reaksiyon gösterileceği öğretilir. Basketbol sahasında oyuncuların saha paylaşımını ve nasıl reaksiyon yapacaklarına yardımcı olacak noktalar vardır.

Read&React basketbol sistemi temelde cut ile başlar, cut ile biter. Noktalar basketbol oyuncuları tarafından doldurulur. Her aşamada oyuncuların aksiyona karşı reaksiyon efektleri vardır.

Read&React basketbolunda oyuncular hem teknik hem de taktik yönden gelişir. Aşamalar birleştiği zaman dengeli hücum eden bir takım oluşur. Basketbol oyuncuları alışkanlıkları kazandıkça bir aşamadan diğer aşamaya sistem geliştirilir.


Read&React Basketbolunun Öğretimi


Read&React basketbolu 20 aşamadan oluşur. İlk 6 aşamada topsuz oyuncuların noktaları nasıl kullanacağının eğitimi verilir. Basketbol oyuncularına topun hareketine göre nasıl tepki gösterileceği öğretilir.
  
Read&React basketbol öğretilirken 5 dışarda formu seçilerek başlanmalıdır. Antrenör aksiyonu ve tepkiyi gösterip çalışmaları yapar. Çalışmalar yapılırken hata yapan basketbol oyuncularının düzeltmeleri yapılarak sporcuların sistemi anlamaları sağlanır. Sonuçt olarak basketbol oyuncuların nasıl hareket ettiği ve yer değiştirecekleri öğretilir.

Read&React basketbolunda topun hareketine göre topsuz oyuncuların hareket ettikleri yanlızca bir nokta olur. Bunun nedeni şudur:

Baskebol oyuncularının düşünmeden harekete geçmesidir. Bunu yaparak tepki alışkanlıklarını kazandırılmak istenir. Aksiyon-Tepki durumlarında beş oyuncunun düşünme koordinasyonu sağlanır. Eylemlerin kesintisiz ve agresif olması sistemi etkili kılar.


Read&React Basketbolunu Nasıl Çalıştırılır?


İlk 6 aşamada hangi basamakların önce çalışıldığının önemi yoktur. Read&React basketbolunda bölümlerin birleşebilmesi önemlidir. İlk 6 aşamanın öğrenilmesi ve akıcı bir şekilde işlemesi zorunludur.

Bir aşamadan diğerine aşamaya geçişte akıcılığın devam etmesine dikkat edilmelidir. Böylece hem basketbol oyuncularının bireysel gelişimi başlar. Hem de sporcuların oyun bilgisi gelişmeye başlar.


Read&React Basketbolunun Temel 6 Aşaması


1. Pas&Cut
2. Drive dış oyuncuların reaksiyonu
3. Pivot Pas&Cut
4. Drive iç oyuncuların reaksiyonu
5. Noktaya dribling
6. Baseline penetre

Kısa bir sürede basketbol oyuncularının read&react basketbolunu oynaması mümkün değildir. Basketbol oyuncuların bu sistemi zihinsel olarak anlaması ve oynaması çok tekrar ve zaman gerektirir.

Read&React basketbolunda oyuncuların basketbol zeka gelişimi beklenmemelidir. Topsuz oyuncuların hareketin gerekip gerekmediğinin gelişimine dikkat edilmelidir. Read&React basketbolu zamanla gelişir. Böylece basketbol oyuncularının oyun zekası gelişimi de başlar.


Read&React Basketbolu ve Alışkanlıklar 


Read&React basketbolunda oyuncular doğru alışkanlıkları kazanır. Basketbol oyuncuları bundan sonra bir aksiyona nasıl tepki vereceklerini otomatik olarak yaparlar. Böylece basketbol oyuncusu kendi yeteneklerinin geliştirmesi gerektiğini fark eder. Bu farkındalık basketbol oyuncuların neye ihtiyacı olduğunu kendilerine gösterir. Böylece bireysel basketbol eğitiminde basketbol oyuncularına da bir yol haritası çıkmış olur.

Read&React basketbolunun bir amacı da basketbol oyuncularının becerilerini geliştirmektir. Eğer oyuncu repertuvarına bir beceri eklerse Read&React basketbolunda o becerisini kullanabileceği onlarca an yakalar.

Read&React basketbolundaki diğer aşamalar sistemi daha karmaşık ve gelişkin hale getiren basamaklardır. Temel aşamalardan sonra geliştirilecek basamaklar bir takımın nitelikli set ofense oynamanın da temellerini atar.

Basketbol oyuncular bu sistemi birkaç yıl oynadıktan sonra hem bireysel beceri hem de oyun bilgisi açısından üst seviyeye hazırlanmış olur.

spacer

SENİ BASKETBOL TAKIMINA ALDIM-I

 Okul hayatıma erkenden alışmıştım. Çok seviyordum okulumu, her sabah çok erkenden kalkar kahvaltımı yapar ve evde kimseyi uyandırmadan hemen çıkmak isterdim. Çünkü okul bahçesine her sabah ilk ben girmek isterdim. Bunun için Allah'ın her sabahı kıyasıya bir kazanma yarışı içerisinde okula giderdim. Hiç kazanmazdım ama gene de denerdim.

basketbol hayatım
Teneffüsleri çok severdim, arkadaşlarımla anlamsız bir şekilde oradan oraya koşmak bana büyük bir keyif verirdi. Zil çaldığında da sınıfa ilk giren hep ben olmak isterdim, bir nefeste koşardım sınıfa ama yine yenilen ben olurdum. Kendi kendime kurduğum tüm oyunların sonunda hep kaybeden tarafta oluyordum. Bir türlü oyunları da bırakmıyordum.

Yine bir teneffüstü ve bu kez kadınlı erkekli pet şişeden top yapmış çılgınca futbol oynuyorduk, bak işte bu oyunda iyiydim bir türlü topu ayağımdan kimse alamazdı, topu kaybetme sürecim uzun sürerdi. Oyunun sonunda yine de topu kaybederdim. Bu kaybetmelerimde en çok Burcu yapınca mutlu olurdum. Sonuçta en yakın arkadaşım da o değil miydi, bari o yakalasın beni. Kaybediyordum Selim gibi.

İşte yakalandığım o sırada elinde kavak ağacından koparılmış bir sopa bulunan sonradan da adını öğrendiğim Melek öğretmen bana doğru yaklaştı. Melek öğretmen aklımda hep elinde kavak ağacından koparılmış bir sopayla dolaşarak aklımda ve aklımızda kaldı. Meğer onu ne kadar çok sevmişim. Seni çok seviyorum öğretmenim umarım ışıklar içinde beni izliyorsun, sen olmazsan şimdi çok sevdiğim başarılı olduğum tek şey olan Basketbolda ben olmazdım. 

Melek: Adın ne senin bakalım?
- Elif öğretmenim.
Melek: Seni basketbol takımına alıyorum, hafta sonu sabah spor salonunda ol.
Elif: Hayır, ben basketboldan nefret ederim, en sevdiğim spor Futbol'dur ve ben başka bir spor yapmam dedikten hemen sonra kavak ağacından yapılmış sopanın kalçamda yarattığı derin acıyı hissettim, gözlerimden iki damla yaş usulca aşağı indi. Biri sol yanağımdan diğeri de sağ yanağımdan aşağı.
Elif: Tamam öğretmenin dedim ve içimde büyük bir korkuyla okulumun spor salonuna gittim. Nedense o gün okula ilk giden olmak istememiştim. Okula da gitmek istemedim. Oysa her zaman bir oyun yaratıp onu kazanmaya çalışırdım. Gerçi daha hiç galibiyetim yoktu ama bu kez oynamak istemiyordum. 

Spor salonuna girdiğimde içerde basketbol oynayan okulumdaki ablaları gördüm, kenarda ürkek ürkek duran benim gibi çaylaklar hayranlıkla ablaları izliyorlardı. İşte tam da burada kendimi bulutlar üzerinde olduğum o rüyalardan birinde hissettim. Sanırım basketbol beni tam şuramda tutup bağlıyordu kendisine.

Melek öğretmenimizi de hiç böyle görmemiştim, adeta kendinden geçmişti tüm enerjisiyle birşeyler gösteriyordu, ablalar da onun dediklerini harfiyen yapıyordu. Neden okulda hiç böyle değil dedim kendi kendime, ondan korkardım hatta çok çekinirdim. Onun bulunduğu yerde olmak istemezdim ama şimdi ona doğru gitmek istiyorum, ona sarılmak istiyorum.

Sıra bize geldi, basketbol ile ilk temasımın olduğu o an, basketbolun yüreğime sızdığı ve bir daha asla ayrı kalmayacağımı anladığım o ana geldi. Derler ya usta çırağa ilk görevi verince çırak artık o iş için yaratılmış olduğunu anlar. İşte benim de öyle oldu, topu hayatımda ilk defa elime aldığımda benim hayatımın ana damarı olacağını sanırım daha o zaman anlamıştım.

Melek: Çocuk topu şimdi böyle yere vurarak sektireceksin, tamam mı?
Elif: Tamam öğretmenim.
Melek: Yapabilir misin?
Elif: Evet öğretmenim.
Melek: Yap bakalım.

Ne güzel bir duyguydu o an. Antrenmanımız sanırım 75 dakika sürmüştü ama bana sorarsanız 10 dakika bile geçmemişti zaman. Demek Zamanspora da yenilmiş oluyorum burada. Ertesi gün spor salonuna ilk giden ve ablaları da izlemek için sabah erkenden kalktım ve koşarak gittim. Spor salonuna geldiğimde inanılmaz bir mutsuzluk yaşadım çünkü bugün antrenman yokmuş.

Tüh keşke her akşam ve her sabah antrenman olsaymış diye iç geçirdim. Basketbolun büyüsüne kapılmış olan ben içimde bir mutlulukla eve döndüm.

Devamı gelecek...



spacer

U22 BASKETBOL TAKIMIM OYNAYARAK KAYBETTİ

Hafta sonu kulübüm U22 takımımız Depar ile lig maçına çıktı. Maçta 71-62'lik bir skorla yenilmesine rağmen sahada oynadığı basketbol için umut verici bir görünüm gösterdi. Nihayetinde oynamaya başlayan takımım adına mutluluk duyuyorum. Şimdi sıradaki ilk adımım oyunu oynamadan önceki kulüp adab_ı muhaşeret kuralları olacaktır.

basketbol maç sonucu

Oyuna oldukça iyi başladık. Çok istediğimiz topu savunma olguları genel ihtibariyle gerçekleşti. Kulüp adına bu son derece sevindirici olmuştur. Fastbreak ve transation ofense bilgisi de iyi olmasa da uygulanmaya başlandı. Takımın baskı prensipleri de en azından daha eski olan oyuncular tarafından da uygulandı, bu kulübümüzün özellikle man to man baskılı savunmaları da yapacağına dair ışık tutmuş oldu. Ancak yarı saha adam adama hücumun temel kısımlarında hala ortada birşey görünmedi.

Tüm maçı man to man oynadık, oyuncularım da özellikle topu savunma konusunda gayretliydiler. Bunun için bir tebriği hak ediyorlar ancak hücumdan savunmaya geçiş ve tam tersi durumlarda oldukça vakit kaybettik. Bunu görüyor ve antrenmanlarımızda eksikliğini girdermeye çalışacağız.

Basketbol müsabakamız yenilgiyle bitmiş olabilir ama günün sonunda basketbolu bilen ve oynayan bir ekibim olacaktır. Umarım en kısa sürede toplanır ve takım olarak kulübümüzü U22 ekibini play off'a taşıyabiliriz.

Oyuncularımızın temel funthemental becerilerinde de neye ihtiyaçları olduklarını da bir kenara not alıp idmanlarda basketbolumuzu geliştirmek adına funthemental da çok çalışacağız.

Buraya bir not düşmeden de edemeyeceğim. Bizim maçtan önce oynanan U14 erkek müsabakası vardı. Her iki takım da oldukça güzeldi. Ama ben Lima Spor kulübünün takımına değinmek istiyorum. Adını sorduğum ancak şu anda hatırlayamadığım kadın antrenörü çok beğendim. Yaklaşımı oyuncularını üst seviyeye hazırlama amacındaydı. 

Sporcularına hatırlatmaları da son derece olması gerekenlerdi. Fazla bilgiyle kafaları doldurmadan oldukça sade ve bir müsabakada olması gereken şeyleri söylemekteydi. 

Takımı baskıdan çıkışlarında ve baskı yapılırken kitap bilgisini uyguluyordu desem yeridir. Lima U14 erkek takımı Motion benzeri bir sistemi de uygulayabilirse hem ilerisi için Zone savunmalara karşı hazırlıklı olur, hem de bence arzuladıkları üst seviyeye oyuncu yetiştirmeyi başarabilirler.

Kendileri adına gurur duydum ve Lima U14 erkek basketbol takımının izlenmesinin faydalı olacağını en azından buradan duyurmak isterim.

Tebrikler koç tebrikler Lima...
spacer

KURTULUŞ PITSBULL TÜRKİYE REKORUNA SAHİP

 

okulum kurtuluş pitsbull

2021-22 Eğitim öğretim yılında okulum Kurtuluş Pitsbull basketbolcuları ve okul sporcularım sınıflar arası 3x3 Karma Pota Turnuvasında bir araya geldi. İlk düşündüğümüz şey turnuvayı tüm yıla yaymaktı ve öyle yapmayı da başardık.

Turnuvanın Ekimde başlatıp Haziran ayında bitirdik. Peki bu kadar uzun sürecek bir turnuvada nasıl bir yol haritası izledik?

Okulumuzdaki basketbol turnuvasına katılım sürecini ve statülerimizi ilk önce uzun uzun tüm okula anlattık. Bu demostrasyon sürce yaklaşık 3 hafta boyunca devam etti. Turnuvanın yol haritası da okulumuz öğrenciler tarafından ilgi gördü ve sonunda 3x3 Karma Basketbol Turnuvasının başlangıç tarihleri belirlenmiş oldu.

Okulu 4 konferansa ve 2 gruba böldük. 9,10,11,12. sınıflar kendi aralarında konferans oldular ve 9 ile 10'lar; 11 ile 12'ler de birleştirilerek 2 grup oluşturuldu. Buradaki konferans ve gruplardaki amaç her sınıfın kendi güçleriyle yakın sınıflarla çok maç yapması oldu.

Her konferanstaki takım birbirleriyle 3 maç, grubundaki takımlarla da 2 maç ve diğer konferanstaki takımlarla da 1 maç yapacak şekilde turnuvanın maçları belirlendi.

Bu yol haritasından sonra okulumda kıyasıya basketbol maçları oynanmaya başlandı. Heyecanlı maçlar beraberinde oyunlara seyirciyi de çekmeye başladı. Neredeyse her maç kalabalık seyircilerle oynandı.

Bu basketbol turnuvasını normal sezonu ve play off sezonu olmak üzere 2 bölüme ayrıldı. Bu bölümleri de 2 değerli insanı anmak için isimlerini verdik. Normal Sezona İsmail Civelek Normal Sezonu adını verdik. İsmail Civelek üniversitede sınıf arakadaşım olan ve 12 Kasım depreminde kaybettik. Kendisini buradan bir kere daha anıyorum. İzzet Sürcü Play Off Turu basketbolun her şeyini kendisinden öğrendiğim ve basketbolda yetiştiğim sırada bana çok ama çok büyük emekleri dokunan TBF Üstün Hizmet Ödüllü, Basketbol Eski Milli Basketbolcu İzzet Abimin anısına düzenledim. Basketbolun ışığında bizi seyrettiğine eminim ve yine eminim ki bu organizasyonla gurur duymuştur.

basketbol turnuvasıSınıflararası böyle bir orgnanizasyonu araştırdım ve hiç bir yerde bulamadım. Demek ki biz büyük bir turnuva yaptık düşüncesiyle bu basketbol turnuvasının bir TÜRKİYE REKORU olduğuna kanaat getirdik.

Görselde rakamlarla bazı sonuçları ekledim. Buna benzer bir turnuva varsa yada yapılacaksa bilmek ve deneyimlerimizi de paylaşmak adına iletişim kurmayı isteriz. Öğrencilerim tüm yıl basketbola doydular ve okulumuzda basketbolun devamlı gündemde kalmasına da yardımcı oldu bu turnuva. Turnuvaya katılan tüm öğrencilerimi yeniden kutlarım.

okulum basketbol
Sonuç olarak planladığımız yol haritasında bazı aksamalarımız da olsa turnuvayı yapmayı başararak bir Türkiye Rekoru kırdık.

Buradan turnuvaya katkıları için teşekkür edeceğim öğrenciler de aşağıdadır.

Fadime Şule Gezer
Ömer Özcan
Bartu Çakıltaş
ve kulüp sporcularım Bartu,Cenk
ve turnuvaya katılan kadın sporcular Eda, Esma, Leyla
ve oyunu oynamak istemeyen ancak maçlarımızı düzenli olarak seyreden sevgili öğrencilerime teşekkür ederim. Umarım daha iyi daha tad alacağınız yeni yeni basketbol başta olmak üzere spor yarışmaları düzenleriz.



spacer

OKULUM KURTULUŞ AL ATLETİZM TAKIMI CUMHURIYET İÇİN KOŞTU

Şişli ilçesi liseler arası cumhuriyet koşusu kapsamında düzenlenen Kros yarışmalarına okulum Kadın ve Erkek Atletizm takımı da katıldı.
Bizim için yarışmaya katılmanın ve tamamlamanın önemli olduğu bir yarışma olan Cumhuriyet koşusu için sporcularım ile sabah okulda toplanıp yarışma alanına doğru yürüyerek gittik.

Yürüyüş sırasında öğrencilerimin  Cumhuriyet'in anlam ve öneminden sıkça söz etmeleri beni çokça mutlu etti. Tüm bu bu duygularala yarış bölgesinde hazırlıklarımızı tamamlayarak Cumhuriyet için koştuk. 

Sahneye ilk kızlarımız çıktı. Kazanmaktan çok bizim için katılmanın önemli olduğu bu yarışmada okulum adına HIRANUR kişisel olarak 4. olmuştur. Takım sıralamasında da Kadın atletizm takımımız da 4. olmuştur.

Daha sonra erkek atletizm takımımız Cumhuriyet için koştu. Kişisel sıralamada ilk gelen öğrencimiz 19. olan Necati Yasir oldu. Erkeklerde de takım olarak 7. Sirada kaldık.

Sporcularımın okul adına Cumhuriyet için koşmaları mutluluk verici olup. Onları yürekten kutlarım.


spacer